ایسنا: شاهين آرپناهي - مدير كل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه - با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اينكه محدوديتي در واگذاري سيمكارتها نداريم اظهار كرد: ساكنان منطقه كرج كه مرحله پيش ثبتنام خود را قبلا انجام داده بودند، ميتوانند از فردا با مراجعه به سايت "رايتل" مراحل ثبتنام خود را تكميل كرده و مبلغ مورد نظر را براي دريافت سيمكارت واريز كنند.

وی با بیان اینکه واگذاری سیم‌کارت‌های ما تدریجی بوده و از نظر تعداد مشکلی نداریم، اظهار کرد: از فردا واگذاری سیم‌کارت‌های دائمی و دیتای رایتل آغاز می‌شود و فعلا واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری نداریم.

مدیر کل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه ادامه داد: مشترکین در حال حاضر فقط از طریق سایت این اپراتور می‌توانند به ثبت‌نام اقدام کرده و مبلغ را پرداخت کنند و اگر دفاتر پستی نیز به این کار اضافه شوند، اعلام خواهد شد.

وی با بیان این‌که سیم‌کارت‌های دیتای رایتل(امکان ارتباط صوتی ندارد و مختص پیامک، اینترنت و یا سرویس چند رسانه‌یی است) به قیمت ۲۰ هزار تومان و سیم‌کارت‌های دائمی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شوند گفت: برای شروع در رابطه با تعرفه‌های مکالمات، طرح‌های مختلفی خواهیم داشت که از طریق سایت رایتل اطلاع‌رسانی می‌شود.

آرپناهی گفت: با توجه به این‌که پروانه این سیم‌کارت‌ها را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کردیم، تعرفه‌های این سیم‌کارت‌ها را با کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هماهنگ و مصوب کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، پیش ثبت‌نام سیم‌کارت‌های رایتل مختص شهروندان در استان البرز بود و متقاضیان می‌توانستند از طریق وب‌سایت رسمی رایتل به آدرس www. rightel. ir و نیز برخی دفاتر پستی شهرستان کرج برای ثبت نام اقدام کنند.

طبق اعلام رسمی رایتل، قیمت سیم‌کارت‌های این اپراتور برای سیم‌کارت‌های دائمی ۱۲۰ هزار تومان، اعتباری و دیتا هر یک به ۲۰ هزار تومان بدون احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده است و تعرفه مکالمات و خدمات نیز هنگام پیش‌ثبت‌نام قطعی اعلام می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دفاتر پستی، کپی از پشت و روی کارت ملی و در زمان ثبت نام از طریق اینترنت متقاضی باید پشت و روی کارت ملی خود را اسکن کرده و ارسال کند.

به گزارش ایسنا متقاضیان در این مرحله باید کدپستی و آدرس معتبر در کرج داشته باشند.

مدیر عامل رایتل پیش از این گفته بود: ظرفیت شبکه به گونه‌ای است که در ابتدای کار، تمامی سرویس‌های نسل ۳ از جمله تلفن تصویری، اینترنت ارایه خواهد شد.

فرنگ درباره چگونگي ارايه اينترنت ۵۱۲ کيلوبايت بر ثانيه هم اعلام كرده بود: همانگونه که ساير اپراتورها باند وسيع ارائه دادهاند، ارايه خواهيم كرد