پلیس آگاهی متولی برخورد با جعل اسناد است

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه دومین نمایشگاه مبارزه با جعل اسناد دولتی اظهار کرد: دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل در وزارت کشور تشکیل شده و هر ۲ سال یک بار با هدف نمایش آخرین دستاورد سازمان‌های مختلف در برخورد و پیشگیری از جعل، برگزار می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از سازمان‌های متولی در زمینه برخورد با جعل اسناد محسوب می‌شود، گفت: جعل در حوزه امنیت قرار می‌گیرد و این مهم یکی از ضروری‌ترین امور در حوزه فردی و اجتماعی است.

وی افزود: نیروی انتظامی به ویژه پلیس آگاهی یکی از سازمان‌هایی است که به صورت عملیاتی و عینی در این حوزه مشغول فعالیت هستند؛ این ظرفیت در این نیرو وجو دارد تا تجربه و تکنیک‌های خود را در اختیار تولیدکنندگان اسناد در راستای پیشگیری و آسیب شناسی این حوزه قرار دهد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نهاد دولتی و خصوصی در غرفه‌های مختلف، محصولات به روز خود را در زمینه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد برای بازدید و آگاهی مدیران و کارشناسان مربوطه عرضه می‌کنند، همچنین نیروی انتظامی به صورت تخصصی بیشترین دستاورد مقابله‌ای و پیشگیری را در این حوزه انجام می‌دهد، نیز حضور دارد.

سردار مقیمی با بیان اینکه این نمایشگاه هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه آخرین تجربیات به دست آمده در زمینه مبارزه با جعل در اختیار تولیدکنندگان اسناد دولتی قرار می‌گیرد تا بتوانند آسیب پذیری اسناد را در راستای جعل آن‌ها برطرف کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ناجا به عنوان یکی از متولیان برخورد با جعل اسناد، همواره برای پیشگیری و مقابله با این معضل پیشگام بوده و راهکار‌های مقابله‌ای را در اختیار تولید کنندگان اسناد قرار می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: در راستای مقابله با جعل، بخش‌های مختلف نیروی انتظامی نظیر بنیاد تعاون ناجا، پلیس فتا، پلیس فاوا، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی با سازمان‌های مربوطه همکاری لازم را دارند.

سردار مقیمی در پایان گفت: پلیس آگاهی متولی برخورد با جعل اسناد است، از این رو به صورت تخصصی، بیشترین دستاورد‌های مقابله‌ای و پیشگیری در این پلیس است.