"سفرهای ارزان‌قیمت عتبات" از ماه رمضان

مرتضی آقایی با بیان اینکه در راستای افزایش اعزام زائران در قالب سفرهای ارزان قیمت به عتبات طرح های مختلفی در دوره های مختلف اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح «موکب» در ماه مبارک رمضان و در ادامه کاروان‌های «ابرار» برای ثبت‌نام و نام‌نویسی از مشتاقان سفر به عتبات عالیات در قالب سفرهای ارزان قیمت اجرا می‌شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در اجرای طرح «موکب» و اعزام زائران به عتبات عالیات به صورت استاندارد انجام خواهد شد و عملکرد کاروان‌ها از طرف سازمان حج و زیارت نظارت می‌شود.

آقایی یادآور شد: در اجرای طرح «موکب» هزینه سفر هر یک از زائران از 800 تا 900 هزار تومان متغیر خواهد بود و در راستای اعزام زائران در قالب سفرهای ارزان قیمت اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح «موکب» از نیمه دوم خرداد ماه و همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و بر اساس پیش‌بینی های اولیه، در مرحله اول اجرای آن روزانه حدود 500 زائر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و به تدریج این ظرفیت را افزایش خواهیم داد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: طرح «موکب» پس از ماه مبارک رمضان نیز استمرار خواهد داشت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت محدودیتی در ثبت‌نام و اعزام زائران در قالب سفرهای ارزان قیمت وجود نخواهد داشت.

آقایی خاطرنشان کرد: همه سفرهایی که در قالب سفرهای ازران قیمت با مدیریت دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت برگزار می شوند، از ایمنی و استاندارد مورد نیاز در امور مختلف همچون هتل، ویزا و سایر موارد برخوردار هستند.