چگونه سایت خودمان را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

گوگل به دو شیوه وبسایت شما را در صفحه اول نتایج جستجوی خود نمایش می‌دهد.

  1. روش هزینه ای
  2. روش غیر هزینه ای

 

این دو روش چه تفاوتی با هم دارند؟ در اصطلاح به آنها چه گفته می‌شود؟ در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع روش‌های رسیدن به صفحه اول گوگل آشنا سازیم تا بتوانید به بهترین نحو ممکن سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید.

 

روش هزینه ای تبلیغات در گوگل چیست؟

روش هزینه ای نمایش وب سایت شما در صفحه اول گوگل (paid search results) نامیده می‌شود. در واقع گوگل هزینه‌ای بابت نمایش وب سایت شما در ازای کلمات مشخص شده دریافت می‌کند و با هر بار جستجوی کلمه مورد نظر وب سایت شما را صفحه اول گوگل به مخاطب نشان می‌دهد.

این روش مربوط به سرویس گوگل ادوردز می‌شود. روشی بسیار تضمینی، سریع و پربازخورد است و برای وب سایت های تازه تاسیس و یا پررقیب بهترین روش تبلیغاتی محسوب میشوند.

اگر وب سایت خود را در کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز ثبت کنید می‌توانید در کمتر از 24 ساعت با کلید واژه های دلخواهتان به صفحه اول گوگل بیاید. در معرض دید مخاطبینتان قرار بگیرید و ترافیک وبسایتتان را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

وب سایت هایی که به صورت تبلیغات در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند (paid search results) عموما در بالا و پایین صفحه اول گوگل با علامت اختصاری Ad نمایش داده می‌شوند. اگر کمی دقت داشته باشید می‌توانید به راحتی این نوع وب سایت‌ها را از وب سایت‌های عادی تشخیص دهید. برای مشاهده هزینه تبلیغات در گوگل به سایت پارس ادوردز مراجعه کنید.

روش غیر هزینه ای تبلیغات در گوگل چیست؟

روش غیر هزینه ای نمایش در صفحه اول گوگل همان سئو است. سئو همان بالا آمدن وب سایت به صورت طبیعی است که (organic search results) نامیده می‌شود. سئو به مجموعه ای از فعالیت های صحیح در جهت تولید محتوا، چینش کدها و رعایت اصولی بر مبنای الگوریتم‌های گوگل گفته می‌شود. ربات های گوگل به صورت 24 ساعته در حال پیمایش وب سایت هستند و کلیه باگ ها (خطاها) ، نکات مثبت و به روز رسانی ها را تحلیل و طبقه بندی می‌کنند و برمبنای آن امتیازی به وب سایت شما می‌دهند. این امتیاز موجب رتبه بندی شما در جستجو می‌شود.

این روش هم مزایا و معایب خود را دارد. از مزایای آن می‌توان به کم هزینه بر بودنش اشاره داشت و اینکه می‌توانید روی نتایج به دست آمده برای مدت طولانی حساب کنید. اما حواس‌تان باشد که رقابت در حوزه سئو بسیار تنگاتنگ و جدی است. یک اشتباه می‌تواند شما را برای مدت ها از رقبایتان عقب بیاندازد. در صورتی که در روش هزینه ای این مشکلات وجود ندارد و می‌توانید هر موقع که دوست داشته باشید در صفحه اول نتایج جستجوهای گوگل باشید.

آیا روش دیگری هم برای نمایش سایت‌تان در صفحه اول گوگل وجود دارد؟

باید یک مورد را همیشه به روشنی بدانید. تبلیغات اینترنتی با تبلیغات گوگل بسیار متفاوت هستند. بله ما شیوه های تبلیغاتی بسیاری بر بستر اینترنت داریم. شیوه هایی همچون تبلیغات کلیکی در وب سایت های ایرانی، تبلیغات به صورت پاپ آپ، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ... اما هیچ کدام این تبلیغات در گوگل نمایش داده نمی‌شوند. برای نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل فقط گزینه های سئو و گوگل ادوردز در دسترس است.

البته گوگل ادوردز امکان ایجاد تبلیغات بنری در سایت‌های دیگر را هم به شما می‌دهد که به تبلیغات در شبکه نمایش یا Display مشهور است و تبلیغات در سایت‌های دیگری به جز google.com نمایش داده می‌شود. تبلیغات بنری یا Display Network گوگل خود مبحث دیگری است که پرداختن به آن در این پست نمی‌گنجد.

برای یادگیری تبلیغات گوگل ادوردز و نمایش سایت تان در صفحه اول گوگل می‌توانید وبلاگ پارس ادوردز را مطالعه کنید. همینطور می‌توانید جهت سفارش تبلیغات در گوگل با کارشناسان باتجربه پارس ادوردز به صورت تلفنی و رایگان مشورت کنید.