آخرین وضعیت صدور کارت‌های هوشمند ملی

سیف الله ابوترابی در خصوص حذف کپی شناسنامه گفت: طی صدور بخشنامه‌ای از سوی جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار بر این است که زیرساخت‌های ارتباط الکترونیکی در سازمان ثبت احوالبرقرار شود و در روند احراز هویت افراد از کپی شناسنامه و کارت ملی خودداری شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: به دنبال صدور بخشنامه مذکور این طرح در سه استان خوزستان، سمنان وقم به صورت پایلوت اجرایی شده و قرار است اجرای آن در سال جدید در دستور کار کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صدور کارت‌های هوشمند ملی بیان داشت: تاکنون بیش از ۴۳ میلیون نفر مراحل پیش ثبت نام دریافت کارت هوشمند ملی را انجام داده و بیش از ۴۲ میلیون نفر مرحله تکمیل ثبت نام را به اتمام رسانده‌اند و قریب به ۴۰ میلیون کارت هوشمند برای متقاضیان صادر و ارسال شده است.

ابوترابی با اشاره به واحد‌های سیار صدور کارت هوشمند ملی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۱۰ واحد سیار صدور کارت هوشمند ملی در مناطق دورافتاده و پرجمعیت کشور راه اندازی شده و کلیه مراحل ثبت نام، صدور و تحویل کارت را انجام می‌دهند که خوشبختانه از این طرح استقبال خوبی به عمل آمده است.