خبرخوش نوربخش برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

 سید تقی نوربخش در نخستین مراسم هم اندیشی ارائه راهکارها برای حمایت از کالای ایرانی که به همت سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به حمایت این سازمان از کارآفرینان و کارفرمایان برای کاهش هزینه های مالی آنها گفت: طبق مصوبه پیشنهادی، تا دهم تیر ماه سال جاری، کارفرمایان خوش‌حساب و دارای کارگاه های فعال از صد درصد بخشودگی جرائم بهره‌مند می‌شوند.

وی از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در دو طرف عرضه و تقاضا در سال حمایت از کالای ایرانی خبر داد و گفت:  تقسیط اصل بدهی کارفرمایان و بازرسی از دفاتر قانونی طبق مواد قانون تامین اجتماعی فارغ از قیود زمان، مجددا بخشنامه شد. ضمن آنکه خرید و فروش حق بیمه از ماخذ حق بیمه نیز کسر شده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برای کمک به کارآفرینان، طرح اشتغال فراگیر در حال اجراست گفت: طبق این طرح، کارگران بیمه اولی که در سایت سازمان فنی حرفه ای ثبت نام کنند، به مدت یکسال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند شد.

نوربخش تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مصمم است امسال ماهانه یک بخشنامه جدید در چارچوب تسهیل فضای کسب و کار و کاهش هزینه های مالی کارفرمایان صادرکند.

وی از تخصیص شماره تلفن١٤٢٠ در سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی(CRM) برای حل مشکلات کارگاه های تولیدی و پرداخت حق بیمه گفت و تاکید کرد: مالیات، حقوق دولت و حق بیمه، حقوق کارگر است و باید در نظر بگیریم که تقویت پوشش ریسک های کارگران و نیروهای مولد که در جهان نیز با ابداع کارفرمایان ایجاد شده، خواهد توانست به آرامش فضا و نیروی کسب و کار کمک کند که آن نیز کمکی بزرگ برای تولید کشور است.