سلامت نیوز،نکتهای که میتوانید به آن مطمئن باشید، این است که بالاخره در هر سال فصل شیوع آنفلوانزا از راه میرسد. بنابر این اگر شما هم جزو افراد مسن و یا بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، کودکان زیر ۶ سال و زنان باردار هستید بهتر است تا دیر نشده واکسن آنفلوانزا را بزنید.
خوشبختانه به نظر می‌رسد که امسال کم بود واکسن نداریم و راحت‌تر از قبل می‌توانید این واکسن را تهیه کنید. نکته جالب و تازه‌ای که می‌خواهیم در این باره به شما بگوییم این است که متخصصان می‌گویند زمان تزریق واکسن در میزان ایمنی ایجاد شده در بدن تاثیر دارد. آنها معتقدند بهترین وقت برای تزریق واکسن آنفلوانزا در طول روز برای مردان صبح‌ها و برای زنان بعدازظهرها است.

متخصصان ایمونولوژی در دانشگاه بیرمینگهام معتقد هستند که اگر ساعت تزریق این واکسن با توجه به جنسیت فرد در طول روز تغییر کند، تاثیر مصون سازی آن به مراتب بیشتر خواهد بود. به گفته آنها همزمانی تزریق واکسن با ریتم چرخه روزانه طبیعی بدن موجب می‌شود که تاثیر ایمنی آن برای بدن افزایش پیدا کند. این متخصصان تاکید دارند که مردان از نظر واکنش آنتی بادی در هنگام صبح بسیار قویتر هستند در حالی که برای زنان این واکنش به هنگام بعدازظهر قوی‌تر و مطلوب‌تر است و به همین خاطر هر کدام در زمان مشخص شده می‌توانند از این مصون سازی بیشتر بهره ببرند.

بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: سلامت:بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا برای زنان و مردان::.