تجهیزات دانشگاه فرهنگیان نوسازی می شود

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امسال چند اتفاق خوب برای دانشگاه فرهنگیان داشتیم که اولین آن، ۱۰۰ سالگی نظام تربیت معلم در ایران است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش آمدند، ادامه داد: تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به این دانشگاه، از اتفاقات خوب دانشگاه فرهنگیان است. 

خنیفر در دیدار بااهل رسانه به ویژگی‌های خبرنگاران اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های اربابان رسانه شامل اطلاع‌رسانی، نقاد حرفه‌ای، تحلیلگر، آینده پژوه، صریح و صادق، راهنما و حافظه جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر مدیر خوب باشیم می‌توانیم تحول‌ساز باشیم، افزود: امیدواریم انقدر معلم پرورش دهیم که معلم رزرو داشته باشیم و کلاس‌های درس به جای ۳۰ نفره، ۲۰ نفره باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش برای ۸ دولت، معلم تراز تربیت می‌کند.

وی به بررسی ۳۱ کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این کشورها، معلم شغل دوم ندارد و حتی در بعضی از آنها حقوقش با جراح دولتی یکسان است.

خنیفر با بیان اینکه برنامه‌ای برای تجمیع پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نداریم، گفت: به دنبال طرح هستیم تا دانشگاه جامع تربیت معلم استانی داشته باشیم یعنی ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری در ۳۱ استان کشور ایجاد شود تا ریشه بی‌معلمی را بخشکانیم.

وی در خصوص تجهیزات قدیمی دانشگاه فرهنگیان، افزود: ۸۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا تجهیزات دانشگاه را نو کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان دباره جذب ردیف استخدامی در آموزش و پرورش، گفت: ۱۷ هزار نفر که در آزمون استخدامی جدید پذیرفته می‌شوند و دوره آموزشی را در این دانشگاه می‌گذارنند.

وی با بیان اینکه ۹۳۵۰ معلم در مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند، افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار ردیف خالی داریم و برای جذب دانشجو معلم ۱۱ نامه به نهادهای مختلف که می‌توانیم به جذب ۲۵ هزار دانشجو بپردازیم و در انتظار نتیجه هستیم. 

خنیفر با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰۸۰ نفر به عنوان هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان جذب شوند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که هر سال باید ۴۰۰ نفر را عضو هیأت علمی کنیم.