موج جدید باران و برف در راه است

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتوگو با فارس اظهار داشت: بررسی نقشههای پیشیابی نشان میدهد که از ظهر امروز یک سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور میشود و طی روزهای پایانی هفته جاری در مناطق مختلف کشور فعال است.

وی ادامه داد: عصر امروز در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد بارش متناوب برف و باران در مناطق جنوبی گاهی با رعد و برق و وزش باد و از اواخر شب در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و گیلان بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار افزود: طی روز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر و در صبح پنج شنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش متناوب برف و باران و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و برف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در روز جمعه در استان‌های واقع در نوار شمالی و نیمه جنوبی بارش متناوب و در استان‌های واقع در نوار شرقی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز شنبه گستره بارش به شمال هرمزگان، جنوب شرق و شرق کشور محدود می‌شود و در بقیه نقاط کشور بارش قابل توجهی پیش بینی نمی‌شود همچنین طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه دمای هوا ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی کاهش می‌یابد.

به گفته امیدوار موج قبلی بارش که وارد کشور شده بود به دلیل اینکه سیستم آن به ۲ شاخه تبدیل شد بارش قابل توجهی در کشور ایجاد نکرد.