متهمان ردیف اول آلودگی هوای تهران

نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران روز شنبه به موضوع های مختلفی ازجمله آلایندگی کامیون ها پرداخت و عیسی فرهادی فرماندار تهران در این نشست اعلام کرد: ١٢٠ هزار کامیون با سن آلایندگی در اطراف تهران وجود دارد که سابقه برخی از آنها به جنگ جهانی دوم می رسد.

وی گفت: پنج هزار کامیون فرسوده در ترددهای مختلف هر شب از ساعت 22 تا ٦ صبح نخاله های ساختمانی تهران را به حاشیه این شهر منتقل می کنند که 50 هزار تردد را شامل می شود. عمده این نخاله های ساختمانی از ساخت و سازهای مناطق شمالی پایتخت برداشته می شود.

 عیسی فرهادی همچنین گفت: 3 هزار اتوبوس با سن بیش از 10 سال نیز در استان تهران فعالیت دارند که بار آلایندگی را افزایش می دهند.

معاون امور عمرانی استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت قرار است 200 هزار خودرو دیزلی در سطح کشور از جمله تهران نوسازی و ساماندهی شوند.

احمد تواهن با تاکید بر ضرورت افزایش هماهنگی نهادها در زمینه رفع آلودگی هوای تهران گفت: اگر هماهنگی ها افزایش پیدا نکند به اهداف تعریف شده دست نخواهیم یافت.

وی با بیان اینکه نهادهای مرتبط با رفع آلودگی هوای تهران نباید منتظر ابلاغیه رسمی باشند و به وظایف خود در این زمینه عمل کنند افزود: آلودگی زیست محیطی نسل بشر را تهدید کرده و سرعت عمل و جدیت در این زمینه ضروری است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: بررسی اقدامات دستگاهها در زمینه کنترل گرد و غبار و شناسایی منشا آن در غرب استان تهران در این نشست بررسی شد.