کدام استان‌ها در بازسازی عتبات عالیات بیشتر مشارکت دارند؟

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم استان‌های تهران، کرمان، قم، مازندران و خراسان جنوبی در صدر مشارکت کنندگان بازسازی عتبات قرار دارند.

یوسف افضلی معاون هماهنگی مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مردم استان‌های تهران، کرمان، قم، مازندران و خراسان جنوبی در صدر مشارکت کنندگان بازسازی عتبات قرار دارند.

وی افزود: مشارکت مردم در استان‌های مختلف به ترتیب شامل نذورات نقدی، طلا و جواهرات و همچنین ارسال کالا به ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

معاون مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: علت اصلی اینکه تهرانی‌ها در صدر مشارکت کنندگان بازسازی عتبات عالیات هستند، جمعیت بالای این استان و همچنین وضعیت اقتصادی مناسب مردم پایتخت نسبت به سایر شهرها است.

افضلی در ادامه یادآور شد: اقشار محروم در کنار سایر گروه‌های مردمی در امر بازسازی عتبات عالیات و تامین هزینه‌های مورد نیاز مشارکت می‌کنند و همواره در تحقق بازسازی عتبات نقش و سهم قابل توجهی را داشته‌اند.

وی افزود: به طور میانگین در استان خراسان جنوبی هر فرد 5 تا 7 هزار تومان برای بازسازی عتبات پرداخت می‌کند و این موضوع از مشارکت سایر اقشار جامعه در مسئله بازسازی عتبات عالیات حکایت دارد.

معاون مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات در ادامه تصریح کرد: علی رغم اینکه اقشار محروم در مناطق مختلف با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، اما با توجه به ارادت و اشتیاقی که همواره به اهل بیت(ع) دارند، در تامین هزینه‌های بازسازی عتبات مشارکت بسیار خوبی دارند.

افضلی گفت: در حال حاضر راه‌های مختلفی برای واریز کمک‌ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات وجود دارد و از جمله این راه‌ها می‌توان به واریز نذورات به شماره حساب‌هایی که از طریق ستاد بازسازی عتبات اعلام شده است و همچنین واریز کمک‌های مردمی به صورت الکترونیکی اشاره کرد که این روش (واریز به شماره حساب اعلام شده) مورد استقبال اغلب مردم در سایر استان‌های کشور است.

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: مردم استان تهران بیشترین نذورات خود را به روش الکترونیکی و از طریق درگاه‌های اینترنتی اعلام شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت می‌کنند و همه نذورات مردمی با توجه به نیت نذر کنندگان هزینه و جزئیات آن به افراد مشارکت کننده اعلام می‌شود.