به گزارش فارس،حجتالاسلام طباطبایی نسب درخصوص محور سخنان رهبری در سومین نشست اندیشههای راهبردی در رابطه با فرهنگسازی ازدواج آسان اظهار داشت: مطالب و پیشنهاداتی که در سومین نشست اندیشههای راهبردی مطرح شد در راستای تحکیم نهاد خانواده بود.

وی افزود: در هیچ آئینی به میزان اسلام خانواده و تحکیم آن مورد توجه قرار نگرفته است و برای استحکام این بنیان عظیم زیر‌بنایی به نام ازدواج را نیاز داریم.

مشاور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور با بیان اینکه ازدواج به عنوان یک حرکت مقدس باید مورد آسیب‌شناسی قرار بگیرد، گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های ازدواج رواج فرهنگ متأثر از غرب در این مقوله است.

حجت‌الاسلام طباطبایی نسب بیان کرد: هم‌اکنون تحت تأثیر رواج فرهنگ غرب در جامعه ایرانی شاهد تزلزل نگاه مثبت به ازدواج هستیم، محور تهاجم فرهنگی دشمن به کشور ازهم‌پاشیدن خانواده و بی‌توجهی به مسئله ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها همیشه به دنبال این بودند که تقدس ازدواج را در جامعه کمرنگ کنند، تصریح کرد: هم‌اکنون جامعه ایرانی به این باور نرسیده که ازدواج را به عنوان یک ضرورت بداند بلکه به مقوله ازدواج به آن یک نیاز نگاه می‌کنیم.

مشاور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات افزود: نگرش مردم به ازدواج مادی شده است باید برای تغییر این نوع نگاه برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی کنیم؛ مهریه یکی از دستورات اسلام است اما هم‌اکنون شاهد تعیین مهریه‌های عجیب در هنگام ازدواج هستیم و صدا و سیما به‌عنوان مهمترین نهاد تأثیرگذار در رابطه با فرهنگ‌سازی ازدواج آسان نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: مهریه در اسلام تضمین اقتصادی زن است و باید بر اساس تفاهم و توافق زن و مرد میزان آن تعیین شود اما این روزها شاهد نوعی معامله در ازدواج هستیم.