لزوم استفاده از جوانان در بدنه دولت

امید محدث مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور با اشاره به نقش مهم تشکل‌های جوانان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: تشکل‌های جوانان می‌توانند در برداشتن بار سنگین از دوش دولت نقش مهم و اساسی را ایفا کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته کمتر از ۱۰۰ تشکل در حوزه جوانان وجود داشت، اما در حال حاضر ۲ هزار تشکل در حوزه جوانان فعالیت دارند که حدود ۲۵۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف عضو این تشکل‌ها هستند. تلاش بر این است که تعداد این تشکل‌های جوانان را به ۶ هزار مورد برسانیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور با تاکید بر اینکه، باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد جوانان استفاده کرد، گفت: اگر در حوزه‌های مختلف از توانایی‌های جوانان استفاده شود، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات خواهد شد. زمانی که جوانان خود عهده‌دار موضوعی باشند، نسبت به آن احساس مسئولیت خواهند کرد و در همان راستا تلاش خود را می‌کنند.

محدث ادامه داد: زمانی که به جوانان بها داده شود و همچنین کار آن‌ها به خودشان واگذار شود، هم مورد پذیرش جامعه قرار می‌گیرند و هم بازخورد مثبت و بهتری خواهد داشت، چرا که اعتماد به جوانان باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف، تشکل‌های جوانان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: تشکل‌های جوانان در حوزه‌های مختلف و همچنین در سخت‌ترین زمینه‌ها مشغول به فعالیت هستند. کمتر کسی تصور می‌کند که تشکل‌های جوانان حتی در حوزه نجوم نیز فعال هستند، به طور مثال اخیرا در استان زنجان یکی از تشکل‌های حوزه جوانان سیارکی را کشف کرده اند که این سیارک در مجامع علمی به نام این تشکل ثبت شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور با اشاره به اینکه باید بدنه دولت چابکتر و در آن از جوانان استفاده شود، تصریح کرد: جوانان در حوزه‌های مختلف توانایی‌های خود را نشان داده‌اند و اعتماد کردن به آن‌ها در حوزه‌های مهم می‌تواند ثمرات خوبی را در پی داشته باشد.