به گزارش فارس از تبریز، قرار بود وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح چند پروژه به تبریز سفر کند که به علت نبود دید کافی پرواز وزیر به فرودگاه بینالمللی تبریز لغو شد.
علی رستمی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: وزیر ‌راه و شهرسازی که قرار بود با پرواز امروز به تبریز سفر کند، ولی پس از اعلام افق دید ۴۰۰ متری در فرودگاه تبریز پروازش لغو شد.
وی افق دید استاندارد برای فرود در فرودگاه تبریز را حداقل ۸۰۰ متر اعلام کرد که در صورت نصب دستگاه " آر. وی. آر " هواشناسی در این فرودگاه این میزان به ۵۵۰ متر کاهش خواهد یافت.
رستمی ‌قیمت دستگاه " آر وی آر " را ۹۵۰ میلیون تومان اعلام و اظهار امیدواری کرد، با همکاری استانداری و اداره کل هواشناسی استان اعتبار خرید این دستگاه تامین شود تا دیگر فرودگاه بین‌المللی تبریز با این مشکلات روبه رو نشود.
فرودگاه بین‌المللی تبریز هم اکنون با داشتن حدود ۲۰۰ پرواز داخلی و ۲۰ پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است و در حال حاضر دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند است.
گزارش فارس حاکی است، امیدواریم وزیر راه و شهرسازی که دو بار طعم لغو سفر به دلیل نبود دید را چشیده هر چه زودتر در تامین در رفع این مشکل فرودگاه تبریز اقدام و همکاری کند.