افزایش شمار تصادفات در سفرهای تابستانی

 سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور کشور در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با عید سعید فطر شاهد افزایش سفر‌ها در تابستان هستیم و هر ساله فصل تابستان پر تردد‌ترین فصل سال است.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان به ویژه شهریور ماه، بیشترین حجم تردد را در جاده‌های کشور شاهد هستیم، افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی، ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در تصادفات تابستان ۹۶ جان خود را از دست دادند که ۷۳ درصد این تصادفات در جاده‌های برون شهری رخ داده است.

سردار مهری بیان کرد: ۶۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است که باید در سال آینده برای این مسافت برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: سرعت، سبقت غیر مجاز، فقدان توجه به جلو و  رعایت نکردن  حق تقدم از بیشترین علل تصادفات در تابستان ۹۶ بود که ۷۸ درصد تصادفات را در این سال به خود اختصاص داده است.

سردار مهری ادامه داد: بیشترین تصادفات در ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ رخ داده است.

وی افزود: در سال ۹۶، به طور متوسط یک هزار و ۳۵۰ نفر در هر ماه جان خود را در تصادفات از دست دادند، اما این عدد در تابستان به یک هزار و ۶۴۶ فوتی در ماه رسید.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس آمارها، در سال ۹۶ روزانه  ۵۳ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که این عدد در تابستان به ۴۴ فوتی در روز رسید.

سردار مهری بیان کرد: در شهریور ۹۶، یک هزار و ۷۴۶ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: افزایش میزان تردد و افزایش تعداد خودرو‌ها از جمله دلایل افزیش وقوع تصادفات در فصل تابستان است.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی باید به ازای هر ۱۰ هزار خودرو، ۳۱ درصد تصادفات کاهش پیدا کند.