درمان طلایی دیسک کمر

مجید حیدریان در ارتباط با درمان دیسک کمر بدون نیاز به بی هوشی اظهارداشت: یکی از راهکارهایی که برای درمان دیسک‌ها خصوصا دیسک کمر به بیماران پسشنهاد می شود، ازون درمانی دیسک کمر است.

عضو انجمن درد گفت: در بیماران مبتلا به دیسک کمر اُزن درمانی یکی از راهکارهای درمان غیرجراحی این مشکل است.

حیدریان اضافه کرد:  اُزن شکلی از اکسیژن است که طی فرایندی توسط دستگاهی که یک ورودی اکسیژن دارد، از آن گرفته می شود.

فوق تخصص درد گفت: اُزن درمانی در طی 10 سال گدشته در مقوله های مختلف غیر از درمان مبتلایان به دیسک کمر، مانند مبتلایان به بیماری‌های گوارشی به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اُزن درمانی در طیف گسترده ای از درمان ها کاربرد دارد گفت: جایگاه استفاده از این روش در پزشکی تثبیت شده است.

حیدریان افزود: دیسک هایی که دچار بیرون زدگی و فتق می شوند، بدون نیاز به برش پوستی و بی هوشی، در اتاق عمل کلینیک درد، انجام این روش امکان پذیر است.

وی گفت: پس از بی حسی موضعی پوست، در حالتی که بیمار بر روی شکم خوابیده، یک سوزن ظریف وارد دیسک می شود و حجم مشخصی با غلظت مشخصی اُزن داخل دیسک تزریق می‌شود.

این فوق تخصص درد بیان داشت: پس از آن دیسک از داخل شروع به جمع شدن می کند. تاثیر ازون روی قسمت ژلاتینی داخل دیسک باعث می شود، دیسک به آرامی از داخل جمع شود و یک فشار منفی ایجاد می شود که لبه دیسک را به داخل می کشد. در این حالت فتق دیسک (بیرون زدگی) با این روش جمع می شود.

وی با تاکید بر اینکه در 70 درصد دیسک های بیرون زده ، این روش درمانی کاربرد دارد گفت: اُزن درمانی،روش بسیار بی خطری است. زیرا نیازی به برش پوست و بازشدن محل عمل ندارد. همچنین نیازی به بستری شدن نیست.

حیدریان در خصوص مزایای استفاده از این روش برای درمان دیسک کمر گفت: در این روش خطر عفونت وجود ندارد و جایگزین بسیار مناسبی برای جراحی محسوب می‌شود.

فوق تخصص درد خاطر نشان کرد: استفاده از هر نوع اُزنی، اُزن درمانی دیسک نیست وازون درمانی که در عضلات و مفاصل که در مطب ها انجام می‌شود، برای درمان دیسک کمر مناسب نیست چراکه اُزن درمانی دیسک در اتاق عمل و زیر فلوروسکوپ است و روشی کاملا دقیق است که توسط فوق تخصص های درد باید انجام شود.