شهر‌های جذاب گردشگری در نزدیکی ایران

سفر به برخی از شهر‌ها را باید حتما تجربه کرد، این شهر‌ها به قدری جذابند که باید سفر به آنها را بارها تکرار کرد تا فرصت کافی برای همه تفریحات داشته باشید و همه جای این شهر‌ها را ببینید.

 

تور دبی؛ سفر به شهری مدرن در خاورمیانه

تور دبی و رفتن به این شهر تازه بنا شده در امارات، در طی سال‌‌های اخیر جوری پیشرفت کرده که گویی از آینده آمده، بهترین مراکز خرید را دارد، تمامی برند‌های هتل‌سازی دنیا بهترین هنرنمایی خود را در ساخت هتل در دبی به نمایش گذاشته‌اند. بهترین رستوران‌ها و سرآشپز‌های دنیا در دبی گرد هم آمده‌اند. یکی از این رستوران‌ها المنتها است که در ارتفاع دویست متری واقع شده و در شرایطی که تمام شهر زیر پاهایتان است و منظره‌ای فوق‌العاده از شهر و دریا دارید برایتان غذا سرو می‌کنند.

استاندارد‌های هتل‌داری در دبی بالاست و شما با هر هزینه‌ای می‌توانید از هتل‌های سه ستاره گرفته به بالا برای اقامت رزرو کنید. تمامی هتل‌های پیشنهادی دارای صبحانه رایگان هستند، البته برخی نهار یا شام هم برای مسافران در نظر گرفته اند. بر روی وبسایت آژانس مقتدر سیر تابان بروید و این لیست از هتل‌‌ها را ببینید.

دبی مال یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیاست که در خیابان شیخ زائد و روبه‌روی برج الخلیفه قرار دارد. هیچ گردشگری در دبی، بدون رفتن به این مجموعه سفر کاملی از این شهر را تجربه نکرده است، اینجا جدا از اینکه همه برند‌ها را می‌بینید و خرید خوبی خواهید داشت، مجموعه تفریحی بی‌نظیری شامل پیست اسکی و اکواریوم و شهر بازی برای گردشگران ساخته شده است که در هر بخشی با ظریف کاری تمام به امکانات تفریحی گردشگران بسیار عالی پرداخته شده است.

 به سمت دیره بروید و مراکز قدیمی خرید و بازار‌های خوبی هم در این سمت دبی هستند. اما دیدن خور دبی و کشتی سواری در خور را از دست ندهید، با حدود ۳۰-۵۰ درهم می توانید قایقی برای یک ساعت اجاره کنید، البته شرکت‌های توریستی تور‌های خوب دریایی را هم ارائه می‌کنند.

رفتن به بالای برج الخلیفه این بلند‌ترین برج دنیا و تماشای دریا و شهر از بالا، تجربه به یاد ماندی می‌شود. در کافه‌های دبی حتما قهوه عربی را امتحان کنید و از نوشیدنش لذت ببرید.

در این روز‌ها هتل‌های پنج ستاره دبی تخفیف‌های خوبی دارند، بهترین زمان برای اقامت در هتل‌های لوکس دبی است. البته در همه مراکز گردشگری، تهویه و خنک کننده‌های خوبی دارند و شما اصلا هیچ مشکلی برای دمای هوا نخواهید داشت.

شرکت‌های هواپیمایی امارات، ایر عربیا، ماهان و ایران‌ایر همه روزه به دبی پرواز دارند، دامنه انتخابتان برای سفر با هواپیمایی مورد نظرتان زیاد است. توجه داشته باشید که ورود به امارات نیاز به ویزا دارد و برای این سفر حتما باید با هماهنگی کارشناسان آژانس مسافرتی برای دریافت ویزا اقدام کنید.

 

سفر به سرزمین آواز و موسیقی؛ گرجستان

سفر به این کشور دوست داشتنی با آن طبیعت بکر و مردمی خون گرم و مهربان، بهترین اتفاق  این روز‌های گرم تابستانی است.

سرزمینی که مردمش عاشق موسیقی و آوازند و بهترین غذاها را برای مهمانان طبخ می‌کنند. بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر، رفتن به تفلیس و باتومی است.

تفلیس با آن کوچه پس‌کوچه های زیباییش در بخش قدیمی شهر، در هنگام غروب آفتاب برایتان منظره ای به یاد ماندنی می‌سازد. برای نوشیدن قهوه، به خیابان روستاولی بروید. در این خیابان قدیمی شهر همیشه برخی کافه‌ها موسیقی زنده دارند و شما را مجاب می‌کنند دقایقی بیشتر مکث کنید و از موسیقی گرجی لذت ببرید.

برای خرید در این شهر هم می‌توانید به تفلیس مال بروید و هم در خیابان‌های اطراف میدان آزادی خرید کنید، البته اگر تنها نیستید و بچه‌ها همراه شما هستند بهتر است به تفلیس مال بروید، چون علاوه بر بوتیک‌های مختلف، برای سرگرمی بچه‌ها پارک کودکان و سینما و همینطور انواع رستوران‌ها را دارد و حسابی یک روز کامل شما را پر می‌کند.

باتومی دارای سواحلی با ماسه سیاه که جان می‌دهد برای شنا و آفتاب گرفتن، در گذشته گردشگران از شوروی سابق برای آفتاب گرفتن و گذراندن تعطیلات به این سواحل می‌آمدند. البته هنوز هم معتقدند که ماسه‌های باتومی خواصی درمانی برایشان دارد. تمامی هتل‌های آژانس دارای وعده صبحانه رایگان هستند و صبح‌ها شما با بیکن‌های گرجی، خاچاپوری و خننیاکالی پذیرایی می‌شوید.

تور‌های گرجستان توسط آژانس مقتدر سیر تابان به دو شکل ارائه شده‌اند. هم می‌توانید تمام مدت اقامت خود را در تفلیس اقامت کنید و هم چند شبی را در باتومی باشید، اما نکته مهم این است که حتما سعی کنید در گرجستان‌ هتل‌های چهار ستاره انتخاب کنید که خیالتان هم از محل هتل و هم خدمات وسرویس دهی هتل راحت باشد.

شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و قشم ایر به صورت منظم و هفتگی به مقصد تفلیس پرواز دارند و تمامی تورها با این پروازها برنامه‌ریزی شده است.

چند سالی است برای ورود به گرجستان نیاز به ویزا نیست و خیلی راحت همراه همسفرانتان وارد خاک گرجستان می‌شوید. با کارشناسان آژانس تماس بگیرید و برای خرید تور گرجستان هتل‌ها را بررسی کنید.