راهکار طلایی برای از بین بردن جای جوش ها

جای جوش بر روی پوست هم همانند خود جوش می تواند روی اعصابتان باشد. ولی این موضوع هم قابل حل است و با ترکیب هایی که در ادامه به شما می گوییم می توانید برای همیشه با جای جوش هایتان خداحافظی کنید!

1. لیمو

لیمو دارای آلفاهیدروکسی اسید است و یک سفید کننده طبیعی و قوی است که تاثیر بسیار موثری در رفع تیرگی و تغییر رنگ پوست و از بین بردن جای جوش و اسکارهای قدیمی دارد و همچنین استفاده از آن برای از بین بردن جای جوش و اسکار خیلی آسان است و پوست زیبا و درخشانی را ایجاد خواهد کرد.

کافیست که یک تکه پنبه را به آب لیموی تازه آغشته کنید و به محل اسکار و جای جوش بمالید و 10 دقیقه آن را روی پوست نگه دارید. حتما باید پوستتان کاملا تمیز و بدون آلودگی باشد و برای نتیجه گیری بهتر، 2 تا 3 بار در روز این کار را تکرار کنید و حتما 20 دقیقه قبل از خروج از منزل، کرم ضد آفتاب بزنید.

2. عسل و جوش شیرین

مقدار کمی عسل و جوش شیرین را به اندازه مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و بعد از شستشوی صورت، این ترکیب را به مدت 3 تا 5 دقیقه روی محل جای جوش و اسکار ماساژ دهید تا  جذب پوست شود. سپس یک حوله کوچک گرم را روی پوست قرار دهید تا زمانی که دمای آن کاهش یابد. این کار را هم 2 بار در روز تکرار کنید تا نتیجه مطلوبی از آن بگیرید.

عسل یک درمان قدیمی و طبیعی برای از بین بردن جای جوش و هر نوع زخمی است و همچنین برای داشتن پوست زیبا و صاف هم  مناسب است. این ماده طبیعی دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و بافت پوست را ترمیم می‌کند. جوش شیرین هم یک سفید کننده و لایه‌بردار طبیعی و قوی است و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و لایه‌ای جدید از پوست را باقی می‌گذارد. برای داشتن پوست زیبا و درخشان، حتما از این ترکیب طلایی کمک بگیرید و استفاده کنید.

3. پیاز

یک عدد پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید و آب آن را با یک پنبه مستقیما به روی جای جوش و اسکار بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد از 15 دقیقه پوستتان را بشویید. این درمان را می‌توانید 3 تا 4 مرتبه در روز تکرار کنید.

این روزها از عصاره پیاز در بسیاری از کرم‌ها و ژل‌ها استفاده می‌شود که در جلوگیری از گسترش و بزرگ شدن سطح اسکار موثر است، زیرا از تولید کلاژن و سلول‌ سازی در پوست آسیب دیده جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد اسکار و لک بزرگ‌تر شود. همچنین پیاز خاصیت ضدالتهابی قوی دارد و برای بین بردن جای جوش موثر است.

حتما در طول استفاده از آب پیاز برای درمان جای جوش و اسکار ، از مرطوب کننده برای پوستتان استفاده کنید.