به گزارش افکارنیوز به نقل  « خبر شهروند » نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس بعنوان فراکسیون تخصصی در حوزه شهری و شوراها، از عملکرد اصلاح طلبان شورای شهر تهران و شهردارانی که از سوی این شورا انتخاب شدند، راضی نیستند و معتقدند که اصلاح طلبان تا کنون برای شهروندان تهرانی و شهر تهران اقدامی نکردند.

خبرنگار «خبرشهروند» به سراغ برخی از نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی رفت و نظر آنها را راجع به عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران جویا شد.

بخش اول گفتگوی خبرنگار ما با نمایندگان به شرح زیر است؛

ارزیابی منفی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «خبرشهروند» با اشاره به جلسات فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با مسئولین شورای شهر تهران از جمله محسن هاشمی رئیس شورا گفت: ترافیک، آلودگی هوا و حاشیه نشینی از مشکلات اصلی شهر تهران و پرداختن به آنها از وظایف شورا و شهرداری است که ما تا کنون کار زیر بنایی در این زمینه در سطح شهر ندیدیم.

وی با بیان اینکه ما کار خاصی از شورای پنجم شهر تهران ندیدیم، افزود: امیدواریم خاطرات شورای اول شهر تهران که به دلیل اختلافات سیاسی و درگیریهای گروهی و جناحی بین خود، باعث انحلال شورا شدند، تکرار نشود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس تاکید کرد: اعضای فراکسیون نگران مدیریت شهری تهران هستند و در جلسه با مسئولین مرتبط نظرات خود را بیان کردند.

۹ ماه بی ثباتی مدیریتی در پایتخت

علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی که مدتی شهردار شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) بوده، با انتقاد از ۹ ماه بی ثباتی در مدیریت شهر تهران، گفت: عملکرد شورای پنجم شهر تهران تا کنون نشان داده که همان مسیر شورای اول را طی می کنند و ما نگران تکرار حاشیه های شورای اول، هستیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی ما از اصلاح طلبان شورای شهر تهران منفی است، افزود: تا کنون در مدیریت شهری تهران شاهد ثبات مدیریتی نبودیم چرا که نجفی بعنوان شهردار اول انتخاب شده این شورا، در طول شش ماه سه بار استعفاء داده و در نهایت شورای شهر تهران، افشانی را بعنوان شهردار دوم انتخاب کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نگاه به عملکرد شورای شهر تهران نشان می دهد که آقایان فرصت خدمت را به راحتی هدر دادند، تصریح کرد: بی ثباتی در سیستم مدیریت شهری مانع خدمت رسانی به شهروندان، توجه به مشکلات و چالش های پایتخت از جمله آلودگی هوا، ترافیک و حاشیه نشینی شده است.

یک کوچه هم در تهران آسفالت نشد تا چه رسد به کارهای عمرانی

سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار «خبر شهروند» گفت: با توجه به عملکرد ضعیف شورای شهر و شهرداری تهران می توان گفت که در ۹ ماه حضور اصلاح طلبان در شورای شهر تهران، حتی یک کوچه هم در تهران آسفالت نشد.

وی با بیان اینکه ترکیب اصلاح طلبان شورای شهر تهران از گروههای مختلف سیاسی هستند، افزود: این گروهها با هم اختلاف داشته و همین اختلافات موجب تنش در بین آنها در انتخاب شهردار و حتی موضوعات شهری مثل طرح ترافیک شد.

نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات شورای اول اصلاح طلبان گفت: بعد از انحلال شورای اول اصلاح طلبان توسط دولت اصلاحات به دلیل درگیریهای سیاسی، تا کنون حتی یک روز نبوده که تهران، شهردار نداشته باشد اما از مدت فعالیت هفت ماه اول شورای پنجم، شهر تهران ۲ ماه شهردار نداشت.

نقوی حسینی گفت: در حال حاضر در شهر تهران کارهای عمرانی شهر تعطیل است و معلوم نیست آقایان چه زمانی می خواهند برای ساخت بزرگراه، خیابان، کوچه و تونل در تهران اقدام کنند.

« خبر شهروند » در روزهای آینده نظرات دیگر نمایندگان در این زمینه را منتشر می کند.