فعالیت ۷۰ مدرسه طبیعت در گروه سنی ۳ تا ۱۲ سال در نقاط مختلف کشور

محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست در رابطه با گسترش مدارس طبیعت در کشور و استقبال مردم از این طرح اظهار کرد: از ایده تاسیس مدرسه طبیعت بیش از 5 سال می گذرد و در حال حاضر 70 مدرسه در گروه سنی 3 تا 12 سال در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: مدارس طبیعت هم اکنون به یک جریان اجتماعی گسترده تبدیل شده اند.

درویش تصریح کرد: با توجه به درخواست های متعدد اجتماعی، تاکنون در تعدادی از مناطق کشور مانند حاشیه پارک ملی گلستان، مشهد، ساری، کرمانشاه و شیراز  مدارس طبیعت فعالیت خود را با نوجوانان آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: مدرسه طبیعت نوجوان با هدف زمینه سازی رشد هم جانبه و متعادل، شکل گیری روحیه حفاظت از طبیعت و یادگیری مهارت های لازم و کاربردی در بسترهای طبیعت برای نوجوانان تعریف شده است.

این کارشناس و فعال محیط زیست تصریح کرد: کارگاه هم اندیشی مدرسه طبیعت برای نوجوانان محلی برای تفکر جمعی، به اشتراک گذاشتن تجربه ها و شکل گیری شبکه ای از فعالین این حوزه در مقیاس ملی است.

وی افزود: پرسش های محوری کارگاه های مدارس طبیعت بیشتر شامل موارد زیر است: نوجوان از دیدگاه مدرسه طبیعت، چگونه ارتباط نوجوانان با طبیعت را تسهیل کنیم، چالش های تعامل با نوجوانان(شهری و روستایی)، راهکارهای مواجه با چالش های تعامل با نوجوانان، دستاوردهای مدرسه طبیعت برای نوجوانان، درس آموخته های تجربی از تعامل با نوجوانان.

درویش در پایان گفت: کارگاه هم اندیشی مدرسه برای نوجوانان محملی برای تفکر جمعی، به اشتراک گذاشتن تجربه ها و شکل گیری شبکه ای از فعالین این حوزه در مقیاس ملی است که برای اولین بار در مدرسه طبیعت گلستان برگزار می شود.