ماده ای که جلوی مریض شدنتان را می گیرد
این ماده ضد اسیدی ارزان می‌تواند طحال انسان را برای ایجاد یک محیط ضدالتهابی تحریک کند. این واکنش ضدالتهابی می‌تواند به درمان بیماری‌های ضدالتهابی کمک کند.
 
زمانی که افراد سالم محلول جوش‌شیرین را می‌نوشند، سلول‌های مزوتلیال در طحال تحریک می‌شوند و با بروز واکنش ایمنی در این ارگان مقابله می‌کنند.

درمانی ارزان و به صرفه برای بیماری‌های خود ایمنى

توجه داشته باشید این سلول‌های پوششی دارای برآمدگی‌های سطحی با نام میکروویلی هستند که می‌توانند محیط اطراف خود را احساس کنند و به ارگان‌های بدن هشدار دهند که به یک واکنش ایمنی برای مقابله با تهدید خارجی نیاز است.
 
نوشیدن محلول جوش‌شیرین باعث می‌شود که طحال به عنوان فیلتری در مقابل خون عمل کند و واکنش ایمنی تعدادی از سلول‌های سفید همچون ماکروفاژ‌ها را تضعیف می‌کند. مطابق با نتایج این مطالعه، مصرف محلول جوش‌شیرین برای 2 هفته باعث کاهش سطح التهاب می‌شود.
 
ماکروفاژ‌ها به یکی از اولین‌های عواملی هستند که بعد از بروز واکنش ایمنی در محل حضور پیدا می‌کنند.
 

درمانی ارزان و به صرفه برای بیماری‌های خود ایمنى

 
علاوه بر این، محققان مشاهده کردند که سطح دیگر سلول‌های ایمنی همچون سلول‌های T هم  تغییر پیدا کرده است؛ این سلول‌ها معمولاً به تضعیف واکنش ایمنی کمک و از حمله سیستم ایمنی به بافت‌های بدن جلوگیری می‌کنند.
 
این پاسخ التهابی برای چهار ساعت در بدن انسان‌ها ادامه پیدا کرد؛ علاوه بر این، اندازه طحال بعد از مصرف جوش‌شیرین بزرگ‌تر شد. محققان دلیل این موضوع را به محرک ضدالتهابی تولید شده در این ارگان نسبت می‌دهند.

درمانی ارزان و به صرفه برای بیماری‌های خود ایمنى