موضوعات شهری ارتباط چندانی با تحریم های بین المللی ندارد

مهدی چمران درخصوص عدم ارتباط مسائل شهری با تحریم های بین المللی خاطر نشان کرد: موضوع تحریم ها و تاثیر آن بر مسائل داخلی از آن دست موضوعاتی است که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره مطرح بوده و ایران اسلامی همواره در معرض تحریم های بین المللی کشورهای قدرتمند غربی استعماری قرار داشته است از این رو موضوع غریب و تازه ای نیست که دست و پا پیچ مدیران شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر موضوعات شهری ارتباط چندانی با تحریم های بین المللی ندارد و مسائل شهری را نمی توان به بهانه اعمال تحریم ها کنار گذاشت هر چند دولت تا پیش از این تمام حیات ملت را اعم از آب و هوا و مسائل اقتصادی و حتی تولید داخلی را منوط به برقراری ارتباط با غرب در قالب توافق نامه برجام کرده بود اما عدم تعهد دنیای غرب به توافق با ایران نشان داد در هیچ مساله ای نباید به غرب تکیه کرد و به آنها دلخوش بود.

چمران دراین باره افزود: خوشبختانه ایران اسلامی در چهار دهه گذشته به توفیقات قابل توجه علمی و فناوری بیشماری نائل شده که نه تنها در مسائل شهری پاسخگوی نیازهای داخلی است بلکه در بسیاری از حوزه هایی که سایر کشورها در آن حرفی برای گفتن ندارند همانند موضوعات هسته ای, نانو و موشکی پیشرفت های بسیار قابل توجهی داشته است از این رو نمی توان این موضوع را جدی گرفت که تحریم ها با مسائل شهری و عدم انجام کار برای شهردر ارتباط باشد چرا که هیچ تغییری نسبت به قبل تا کنون در کشور به وجود نیامده که زمینه عدم انجام کار را فراهم کرده باشد.

رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در حالی که دانشمندان کشور درمسائل انرژی و اتمی به دستاوردهای چشمگیری نائل شده اند چگونه می توان از مدیر شهری پذیرفت که در جاده سازی یا ساخت پل و تونل و....نتواند کاری از پیش ببرد و به دلیل بهانه تحریم ها دست روی دست بگذارد. مشکل رکود اقتصادی بزرگترین مشکلی است که اقتصاد کشور را تحت تاثیرات منفی قرار داده در حالی که رفع رکود نیز وابسته به مدیرت اقتصادی کشوراست. 

چمران گفت: مثلا در موضوع افزایش قیمت ارز از چندین ماه پیش این حدس زده می شد که قیمت ارز افزایش بیابد از این رو دولت باید با توجه به پیش بینی های کارشناسان و تحلیل گران با فراهم کردن زمینه های مدیریتی بر موضوع فائق می آمد بنابراین کم کاری در بسیاری از حوزه ها نتیجه عدم  تفکر وبرنامه ریزی در مسائل وموضوعات پیش رواست.

وی در پایان با تاکید بر عدم ارتباط تحریم با عدم پیشبرد موضوعات شهری خاطر نشان شد: نه تنها خدمات عمرانی, اجتماعی و فرهنگی شهرداری نباید کمرنگ شود بلکه مردم انتظار روند بهتری از مدیریت شهری دارند.