افزایش 18درصدی جمع آوری معتادان در پایتخت

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر صبح امروز (٥ تیرماه) ، سال‌روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندارتهران و با حضور محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری و فرمانداران، مدیران و مسئولان استانی عضو شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه، استاندار تهران با اشاره به مصوبه جلسه گذشته شورا  مبنی بر ورود ادارات تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان برای افزایش سطح نشاط و شادابی مددجویان مراکز ماده ١٦، گفت: ادارات و مراکز فرهنگی هر اقدامی را برای بازگشت آسیب دیدگان از اعتیاد به جامعه در اولویت قرار دهند و برنامه های فرهنگی و هنری در این بخش مورد توجه باشد.

در ادامه با دستور استاندار تهران در خصوص راه اندازی مرکز غربالگری معتادان جمع آوری شده برای ساماندهی مقرر شد؛ یک ماه فرصت برای تجهیز و فعالیت این مرکز در مرکز بهاران منطقه 9 تهران در نظر گرفته شود.

افزایش 52 درصدی کشفیات در سه ماهه 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته

در این جلسه گزارشی از اقدامات مقابله با عرضه در سه ماه ابتدایی 97 با مدت مشابه سال گذشته ارائه شد که براساس آن؛میزان کشفیات امسال نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.
همچنین در این گزارش آمده است؛ میزان جمع آوری معتادان در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است که براساس آن در حال حاضر در مراکز ماده 16 و تبصره 2 آن 7835 مددجو نگهداری می‌شوند.