همه چیز درباره ارتودنسی

قطعا می دانید یکی از اصلی ترین عامل زیبایی در صورت ،دندان ها هستند. برخی از افراد به دلایل مختلفی از این زیبایی محروم می باشند و به همین دلیل تصمیم می گیرند که به سراغ روشهای جدید بروند. 

یکی از روش های که شما می توانید برای بدست آوردن ظاهری زیبای دندان ها و بهتر شدن وضعیت آنها از آن استفاده نمایید ،ارتودنسی می باشد. به بیانی ساده تر ارتودنسی را می توانیم ردیف کردن دندانها بدانیم.

معمولا افرادی که دندان های کجی دارند و به اصطلاح به ترتیب و ردیف نیستند به کلینیک های دندان پزشکی مراجعه می کنند و از دندان پزشک می خواهند تا دندان هایشان را ارتودنسی نماید. 

متاسفانه افرادی که دندانهای صافی ندارند و ترتیب آنها نیز نامنظم است در زمان جویدن با مشکلاتی روبرو می شوند و به صورت کلی تراز نبودن دندان ها و کج بودنشان سبب می شود تا علاوه بر ایجاد مشکل خاص ،شما زیبایی دندان ها را نیز نداشته باشید. 

اردتونسی چیست؟

به صورت معمول شما زمانی که برای نخستین بار به متخصص ارتودنسی مراجعه می نمایید ، او شما را معاینه می کند و سپس مشکلات دندان هایتان را برای شما بازگو می نماید. 

بعد از اینکه ویزیت دکتر اردتونسی به پایان رسید او تشخیص و کارکرد بر روی دندان هایتان را با شما در میان می گذارد. البته نباید فراموش کنید که وقتی از روی تمامی دندان های شما رادیو گرافی انجام شود دیگر پیش از اینکه براکت های اردتونسی صورت بگیرد ،تمامی مشکلاتی که در رابطه با دندان های شما می باشد برطرف خواهد شد. 

متخصص اردتونسی می تواند برنامه ی درمانی و نظر قطعی در مورد دندانهایتان را به شما اعلام نماید و پس از آن سلامت لثه هایتان را بررسی می کند و سپس به سراغ مراحل دیگر مثل پر کردن دندانها و جرم گیری آنها می رود. 

در آخر اگر دیگر مشکلات فوق رفع گردید ولی به درمانهای متحرک نیازی باشد ،نوبت به قالب گیری از فک بالا و پایین و دندان هایتان میرسد.

فراموش نکنید که داشتن دندان های سالم و زیبا می تواند سبب ایجاد اعتماد به نفس شما نیز گردد. اگر به دنبال متخصص ارتودنسی در غرب تهران هستید کلیک کنید.