موتورسیکلت همچنان قربانی می‌گیرد

سرهنگ احسان مؤمنی در رابطه با تصادفات هفته گذشته گفت: حدود ساعت ۷:۲۳ دقیقه بعد از ظهر روز دوشنبه در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان بعداز پل صنیع‌خانی شاهد تصادف ۴ وسیله‌ای بین سواری جک، سمند، کامیون تریلر و موتورسیکلت بودیم. در اثر شدت ضربه وارده به سر راننده موتورسیکلت که فاقد کلاه ایمنی بود، متأسفانه وی در محل فوت کرد.

وی همچنین گفت: تصادف بعدی در ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه بعد از ظهر روز چهارشنبه در مسیر شرق به غرب خیابان خاوران، تقاطع هاشم‌آباد رخ داد که طی آن یک دستگاه موتورسیکلت با یک کامیون برخورد می‌کند و در اثر شدت ضربه وارده به سر سرنشین موتورسیکلت متأسفانه سرنشین که خانمی حدوداً ۲۲ ساله بوده فوت می‌نماید.

با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان، مؤمنی توصیه کرد: راننده و سرنشین موتورسیکلت حتماً از کلاه ایمنی استفاده نمایند. در هنگام رانندگی چراغ جلوی موتورسیکلت علاوه بر شب در ساعات روز نیز جهت بهتر دیده شدن روشن باشد. راکبان موتورسیکلت از حرکات مارپیچ و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودداری نمایند و از حرکت بین خودرو‌ها خودداری نمایند و به اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند.

وی در همین رابطه افزود: رانندگان موتور سیکلت از جابه‌جایی بار‌های حجیم که باعث به هم خوردن تعادل راننده می‌گردد خودداری نمایند. همچنین قبل از حرکت از سالم بودن موتورسیکلت خود از لحاظ فنی خصوصاً سیستم ترمز و سیستم روشنایی اطمینان داشته باشند. جهت تردد از محل‌های غیرمجاز مانند پیاده‌رو‌ها و خطوط ویژه به هیچ عنوان استفاده ننمایند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ متذکر شد: رانندگان موتورسیکلت در هنگام روشن شدن چراغ قرمز تقاطع، پشت خط ایست، توقف نمایند. در هنگام رانندگی از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشین خودداری نمایند. موتورسیکلت‌سواران مدنظر داشته باشند که رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای آن‌ها مانند سایر وسایل نقلیه دیگر لازم و اجباری است. امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.