به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا، در این همایش یكروزه جمعی از كارشناسان، متخصصان، مدیران و مسوولان حوزه های لشكری و كشوری حضور داشتند.

این همایش با توجه به نقش و جایگاه دانشگاه عالی دفاع ملی در ساختار سازی تفکر راهبردی در سطح کشور در حوزه های کلان، بویژه در حوزه دفاع ملی با در نظر گرفتن تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در این دانشگاه برنامه ریزی و برگزار شد.

در این همایش ضمن بررسی مبانی نظری دفاع سایبری و مطالعه فعالیتهای صورت گرفته توسط کشورهای مختلف در این حوزه، انواع تهدیدات و فرصتهای مرتبط با این فضا بررسی و

نقش و جایگاه بخشهای مختلف در ساختار دفاع سایبری نیز تبیین شد.

' رضا تقی پور ' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش با اشاره به زیرساختهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، برخی از راهکارهای در دست اقدام برای ارتقای امنیت در کنار ارایه سرویسهای بهتر در این حوزه از جمله شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد.

' ابراهیم سحن بیگی ' رییس دانشگاه عالی دفاع ملی نیز در این همایش به بیان تهدیدات، چالشها و فرصتهای این فضا و راهکارهای مناسب در کشور در این حوزه پرداخت.

سردار سرتیپ پاسدار ' حسن باقری ' رییس سازمان سایبری نیروهای مسلح از دیگر سخنرانان این همایش یکروزه بود که در خصوص ساختارها و اقدامات مورد نیاز کشور در بخشهای مختلف در راستای تحکیم دفاع سایبری در کشور سخنرانی کرد.

در ادامه برگزاری این همایش، مقالات تخصصی در حوزه تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت ، مبانی نظری و مطالعات تطبیقی فضای سایبر و دفاع سایبری توسط كارشناسان این حوزه ارایه شد.