خانواده های کم فرزندبچه دارشوند

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: نرخ رشد جمعیت در ایران زمانی خیلی بالا بود ولی هم اکنون به یک و چهار دهم درصد رسیده است. بنابراین برای خانواده هایی که از جمعیت زیادی برخوردارند توصیه ما این است که بچه دار نشوند و به خانواده هایی که فرزند کمی دارند و یا دیر ازدواج کرده اند توصیه ما این است که بچه دار شوند یا تعداد فرزندانشان را بیشتر کنند.

وزیر بهداشت گفت: برای فرزند دار شدن به همه خانواده ها نسخه یکسان نمی دهیم و توصیه ها بسته به جمعیت خانواده ها فرق می کند.


وزیر بهداشت این سخنان را در پاسخ به اظهارات معاون رئیس مجلس کشور قرقیزستان که اظهار داشت نرخ رشد جمعیت در قرقیزستان ۳/۱ است و می خواهیم بدانیم ایران برنامه تنظیم خانواده خود را چگونه و با چه سیاستهایی پیش می برد، گفت و ادامه داد: با تلاشهای صورت گرفته در ایران کاهش نرخ مرگ و میر مادر و نوزاد بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است.

وی در خصوص پذیرش پزشک خارجی در ایران نیز که سئوال دیگر معاون رئیس مجلس قرقیزستان بود گفت: هم اکنون ۲۴ رشته تخصصی و ۲۲ رشته فوق تخصصی پزشکی در ایران وجود دارد که دانشجویان علوم پزشکی می توانند در آنها تحصیل کنند بنابراین ایران نیازی به واردکردن پزشک خارجی نداریم و حتی این توانایی را هم دارد که پزشک خارجی تربیت کنیم.