اصلی ترین دلیل بروز سرطان‌های نواحی سر و گردن
  سید حسین یحیی زاده رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد در آستانه برگزاری چهارمین سمینار سر و گردن اظهار کرد: بحث اصلی در سمینار امسال موضوع درگیری گردن و در واقع توده‌های گردنی بوده که در ردیف سرطان‌های سر و گردن قرار دارد.
 
وی افزود: توده‌های گردنی منشا اصلی درگیری سر و گردن، حنجره، تیروئید، حفره دهان، زبان و حلق است که اگر گسترده شوند گردن را آلوده می‌کنند همچنین این توده‌ها به ۲صورت عمده نسج نرم و غدد لنفاوی بوده که اگر به آن‌ها توجه نشود اندازه بسیار بزرگ به خود اختصاص می‌دهند.
 
دبیر علمی اجرایی بخش آنکولوژی چهارمین سمینار تومور‌های سر و گردن گفت: راه‌های تشخیصی و درمانی سرطان‌های سر و گردن، پیشرفت‌های درمانی، جراحی، رادیوتراپی و درمان‌های سیستمیک مثل شیمی‌درمانی همچنین موضوع ایمونوتراپی در این سمینار مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد علاوه بر آن جدیدترین دستاورد‌ها در این سمینار ارائه خواهد شد و مرور پایه‌ای درمان‌های متداول و پیشرفت‌های تشخیصی در دستور کار است.
 
 ابتلای بالای سرطان های سر و گردن در مردان ایرانی
وی تاکید کرد: مصرف دخانیات و استفاده همزمان از الکل ریسک ابتلا به سرطان‌های سر و گردن را به شدت افزایش می‌دهد بنابراین پیشگیری از مصرف دخانیات الکل باید مد نظر افراد به ویژه جوانان قرار گیرد.
 
یحیی زاده گفت:  شیوع سرطان‌های سر و گردن در ایران تقریباً برابر با سایر کشورهای دنیا است ولی در ایران این سرطان بیشتر مردان را مبتلا می‌کند.
 
گفتنی است؛ چهارمین سمینار تومور‌های سر و گردن ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.