نگهداری و تعمیر تلویزیون، ال ای دی و ال سی دی

امروزه تلویزیون یکی از اعضای جدایی ناپذیر خانواده ها شده است به گونه ای که بسیاری از مردم معتقدند اگر در اوقات فراغتی که در منزل هستند، تلویزیون آن ها روشن نباشد مثل این است که چیزی گم کرده اند! حتی برای بسیاری افراد تلویزیون در تعیین ساعات معاشرت، غذا خوردن و حتی خوابیدن هم نقش دارد. حالا که این وسیله تا این اندازه برای اکثر مردم دوست داشتنی و ضروری است؛ لازم است با آگاهی و دقت بیشتری از آن مراقبت کنند تا هم عمر مفید طولانی تری داشته باشد و احتمال نیاز به تعمیر آن کمتر و دیرتر شود.

البته خیلی از مواقع به وجود آمدن مشکل برای تلویزیون و نیاز به  تعمیر تلویزیون یا هر لوازم خانگی دیگر مثل (مایکروفر، یخچال، کولر گازی و ...) صرفاً به خاطر استفاده نادرست ما از دستگاه نمی‌باشد، بلکه مشکلاتی از قبیل نوسانات برق نیز می‌توانند باعث خرابی لوازم خانگی شده و این مشکلات به مراقبت شما از لوازم خانگی‌تان مربوط نمی‌شود.

بنابراین به‌طورکلی می‌توان گفت مشکلاتی که برای لوازم خانگی به وجود می‌آید و باعث می‌شود نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشند را می‌توان در دو دسته قرار داد.

دسته اول مشکلاتی که به خاطر سهل انگاری و استفاده نادرست از لوازم خانگی برای آن‌ها به وجود می‌آید مثل شکسته شدن پنل تلویزیون ال ای دی در اثر ضربه و دسته دوم مشکلاتی که به خاطر شرایط محیطی برای دستگاه به وجود می‌آید. مثل سوختن برد یخچال در اثر نوسانات شدید برق.

در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات احتمالی که برای تلویزیون ممکن است به وجود بیاید و نیاز به تعمیر پیدا کند بیشتر صحبت کنیم.

درصورتی‌که به هرگونه تعمیر تلویزیون، ال ای دی و یا ال سی دی با هر برند و مدلی نیاز داشته باشید (تعمیر تلویزیون سامسونگ، تعمیر تلویزیون ال جی، تعمیر تلویزیون سونی، تعمیر تلویزیون پاناسونیک و ...) می‌توانید با مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ما تماس و درخواست خود را از طریق شماره تلفن پنج رقمی 54584-021 و یا فرم درخواست تعمیرات تلویزیون به‌صورت آنلاین، ثبت نمایید تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین و نزدیک‌ترین متخصص فنی تعمیر تلویزیون را به محل شما اعزام نمایند.

تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون، ال ای دی و ال سی دی

·مشکل به‌هم‌ریختگی رنگ صفحه نمایش

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی به وجود می‌آید ایراد رنگ تصویر است. این ایراد به شکل‌های مختلفی دیده می‌شود؛ مثل پخش شدن رنگ در صفحه نمایش (حالت رنگین کمانی)، به وجود آمدن خطوط افقی یا عمودی در ال سی دی، به هم ریختگی رنگ، از بین رفتن یکی از رنگ های اصلی تصویر (رنگ های اصلی: قرمز، آبی، سبز) و یا به هر شکلی که کیفیت نمایش تصویر از بین برود.

رفع این اشکال قدری پیچیده است و ممکن است به خاطر ایراد بک لایت ها، منبع تغذیه، برد اصلی، برد اینورتر و یا برد کنترلر باشد. در صورت بروز هر مشکلی که مربوط به رنگ تصاویر باشد، بهتر از در اسرع وقت با مرکز نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون، ال سی دی (LCD) و ال ای دی (LED) تماس بگیرید.

·تلویزیون خودبه‌خود خاموش می‌شود

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های با توجه به مدل دستگاه، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عمده‌ترین علت آن، خرابی برد اصلی و یا خرابی برد پاور تلویزیون می‌باشد و معمولاً با تعویض آن‌ها مشکل برطرف می‌شود.

 

  • تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد

قطع شدن تصویر در تلویزیون های ال ای دی (LED) و ال سی دی (LCD) یک ایراد متداول در این نوع تلویزیون ها بخصوص تلویزیون های ال جی سری LN می باشد و مربوط به تکنولوژی تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی است. ایراد قطع تصویر باوجود داشتن صدا عمدتاً مربوط به مدار بک لایت آن‌ها و یا در بخش T CON می‌باشد که هر دو این موارد در مکان شما توسط سرویس کار حرفه ای قابل تعویض می‌باشد.

  • نداشتن صدا

برخی مواقع پیش می‌آید که صدای تلویزیون به‌طور ناگهانی قطع می‌شود! ازآنجاکه تلویزیون یک دستگاه پرمصرف در خانواده می‌باشد، این اشکال برای افراد خانواده می‌تواند عصبی‌کننده باشد. قطع شدن صدا در تلویزیون‌های ال ای دی و یا ال سی دی عمدتاً یا به دلیل مشکل در بلندگوی آن‌ها است که با تعویض بلندگو مشکل برطرف می‌شود و یا به دلیل ایراد برد اصلی دستگاه است که معمولاً تعمیر می‌شود و در برخی مواقع هم نیاز به تعویض برد است. این اشکال بخصوص در تلویزیون های ال سی دی ال جی معروف به اسکارلت شایع است.

 

در صورتی که برای تعمیر تلویزیون ال جی خود به تعمیرکار با تجربه و حرفه ای نیاز داشتید میتوانید با شماره تلفن 54584-021 تماس حاصل نمایید.