به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمد تقی علوی در بیست و پنجمین یادواره شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز با بیان اینکه به اعتقاد تحلیلگران جهانی سه انقلاب بزرگ در دنیا از جمله انقلاب صنعتی فرانسه، انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب اسلامی ایران روی داده است، تصریح کرد: به عقیده این تحلیلگران در بین این انقلابها انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذارترین آنها بوده است و این به خاطر ماهیت فرهنگی آن بوده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در جهان شناسانده شده و تاثیر آن را می‌توان در بیداری اسلامی منطقه از بحرین گرفته تا خود آمریکا هم می‌توان مشاهده کرد، گفت: ملت ایران در جهان به عنوان ملتی بزرگ شناخته می‌شود و دشمنان قسم خورده این نظام از دستاوردها و پیشرفت علمی کشورمان در عرصه‌های مختلف در هراس هستند و به خاطر همین پیشرفت‌هاست که دشمن از ترس دست به ترور دانشمندان هسته‌ای روی آورده و با این تلاش­ها می‌خواهد حرکت شتابنده علمی ما را متوقف کند در حالی که اقدامات آنها نتیجه عکس می‌دهد.
علوی با بیان اینکه دانشگاهیان برای پیشرفت کشور حتی از تقدیم جان خود نیز دریغ نمی­کنند و هرگز اجازه نخواهند ایران اسلامی زیر بار سلطه بیگانگان برود، افزود: دانشگاهیان ایران اسلامی آماده شهادت هستند و ترور هر یک از آنها دانشگاهیان و دانشمندان کشورمان را در مسیر علم و دانش مصمم­تر می­کند.
وی تولید و رشد علمی کشورمان را در عرصه‌های مختلف بی‌نظیر خواند و افزود: بر‌اساس آمار ارائه شده از سوی پایگاه استنادی ISI و اسکوپوس ایران در زمینه تولید علم در سال گذشته میلادی رتبه نخست منطقه را داشته و با یک درصد جمعیت دنیا، ۱.۵ درصد تولیدات جهانی علم را به خود اختصاص داده است.
علوی گفت: کشور ما با ۳۱ هزار مقاله ISI رتبه ۱۷ دنیا و اول منطقه را در سال گذشته از آن خود کرده است.
معاون بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش­های دفاع مقدس آذربایجان­شرقی نیز در این آیین با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: این شهیدان انسان‌های شریف و صدیقی بودند که به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند که هم اکنون محل شهادت این‌ها به عنوان یک مکان زیارتگاه تبدیل شده است.
محمد ایرانزاد افزود: ما هر چه داریم از این شهدا و خانواده های آنان داریم و باید ادامه دهنده راه و آرمانهای این شهدا باشیم.