به گزارش افکار نیوز به نقل از پايگاه اطلاعرساني پليس، ۱۵ آبان سال جاري مأموران گشت كلانتري ۱۱۹ مهرآباد جنوبي در حين گشتزني در خيابان آزادي، در تقاطع ميرقاسمي به سرنشينان يك دستگاه پرايد سفيدرنگ متوقف در كنار خيابان مشكوك شدند كه سه سرنشين پرايد به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار كرده اما راننده پرايد به اسم عظيم ۲۳ ساله نتوانست از دست ماموران فرار كند و توسط آنان دستگير شد.

در حالی‌که مأموران در حال بازرسی خودرو پراید و انجام تحقیقات مقدماتی از فرد دستگیر شده بودند شخصی با مراجعه به مأموران، ضمن شناسایی راننده پراید، اظهار داشت که دقایقی پیش توسط سرنشینان این ماشین مورد زورگیری قرار گرفته است.

با انتقال متهم به کلانتری، مالباخته نیز به مأموران مراجعه کرده و در اظهارات خود گفت: در حدود ساعت هشت شب روز ۱۵ ابان در ضلع جنوب میدان آزادی به مقصد راه آهن سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با چهار سرنشین شدم؛ در حین سوار شدن یکی از سرنشینان صندلی عقب به بهانه این‌که از من زودتر پیاده خواهد شد از ماشین پیاده و من در وسط دو سرنشین صندلی عقب قرار گرفتم.

وی بیان کرد: هنوز ماشین شروع به حرکت نکرده بود که ناگهان هر دو سرنشین صندلی عقب با تهدید چاقویی که در زیر گردنم قرار داده بودند اقدام به سرقت تمام وجوه نقد من که چیزی در حدود ۴۵ هزار تومان بود به همراه دو گوشی تلفن همراه کردند. آنها پس از پیاده کردن من از ماشین، به سرعت از محل دور شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور موسوی، دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده به همراه متهم دستگیر شده در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در اداره پنجم، عظیم ضمن اعتراف صریح به تهدید و سرقت از مالباخته، تعدادی از بچه محل‌های خود در منطقه قلعه‌حسن‌خان را به عنوان همدست معرفی کرد.

با انجام تحقیقات از محل سکونت متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دیگر اعضای این گروه از سارقان زورگیر با اطلاع از دستگیری عظیم، از منطقه قلعه‌حسن‌خان متواری شده‌اند.

کارآگاهان اداره پنجم در ادامه تحقیقات خود برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری سایر اعضای گروه سارقان، اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان متواری به اسم میثم ۲۵ ساله در یک نزاع دسته جمعی از ناحیه دست دچار آسیب شدید و با هویت مجعول در بیمارستان شهید فیاض بخش بستری شده است.

با اطلاع از بستری بودن میثم در بیمارستان فیاض بخش، کارآگاهان اداره پنجم ضمن هماهنگی با حراست بیمارستان مراقبت نامحسوس متهم را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام در ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۹ دی‌ماه و زمانی که دیگر اعضای متواری گروه به اسامی کیانوش ۲۳ ساله، محمد ۲۳ ساله، فردین ۲۰ ساله و منصور۲۰ ساله به بیمارستان مراجعه کرده بودند، تمامی آنها را با همکاری حراست بیمارستان دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره آگاهی منتقل کردند.

با دستگیری متهمان، کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی مالباختگانی که به شیوه مشابه و توسط سرنشینان خودروی پراید مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند شدند.

تعدادی از مالباختگان با مراجعه به پلیس، متهمان را شناسایی اما در اظهارات خود عنوان داشتند که متهمان از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ در سرقت‌های خود استفاده کرده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در توضیح این خبر با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان و محل ارتکاب سرقت در مناطق مختلف تهران، بویژه در محدوده میدان آزادی، گفت: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در زورگیری در پوشش مسافرکش و با توجه به شناسایی برخی از مناطق وقوع سرقت در غرب و شمال غرب تهران و با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که با این شیوه توسط متهمان مورد سرقت و یا تهدید قرار گرفته‌اند، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.

وي بيان كرد: از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهمان شدهاند دعوت ميشود تا جهت طرح شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي و يا شعبه پنجم دادياري دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كنند؛ همچنين از كليه شهرونداني كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست ميشود تا اطلاعات خود را از طريق شمارههاي تماس ۵۱۰۵۵۵۰۴ و ۵۱۰۵۵۲۳۷ در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.