کلانتری: نمی‌توانم برنامه‌هایم را برای سفر به خوزستان تغییر دهم!

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی جلسه‌ای با عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور دیدار و گفت وگو کردند. 

بنابراین گزارش، این جلسه بعد از این صورت گرفت که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با ارسال نامه ای از کلانتری خواست به داد مردم خوزستان برسد و همچنین برای وی یک بلیط به مقصد خوزستان تهیه کرد.

در ابتدای جلسه مسائل مربوط به مشکلات خوزستان از سوی دانشجویان مطرح شد.

کلانتری در پاسخ به این سوال که چرا با وجود شرایط بحرانی در خوزستان و تهیه بلیط از طرف انجمن اسلامی برای شما، به خوزستان سفر نکردید تا از نزدیک شرایط بحرانی مردم را ببینید، اظهار داشت که نمی‌تواند برنامه های خود را برای این کار تغییر دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: خوزستان آخرین جایی است که آب آن تمام می‌شود و حتی اگر آب شهر های شمالی هم تمام شود خوزستان آب خواهد داشت، خوزستان در حال حاضر مشکل ریزگرد ندارد مشکل خوزستان مدیریت منابع آب است.

کلانتری در پاسخ به سوالی درباره صدور مجوز حفر چاه‌های غیر مجاز در زمان تصدی‌اش بر وزارت کشاورزی‌ گفت: مجلس در سال ۸۵ برای چاه های غیرمجاز مشروعیت صادر کرد و در واقع این چاه ها قانونی شدند.

رئیس سازمان محیط زیست درمورد وضعیت نا به سامان رودخانه های کشور هم مدیریت فعلی را ناکارآمد خواند و گفت: برای مشکل رودخانه ها باید به خدا شکایت کنید.

وی در ادامه سخنانش گفت: آقای حجتی تازه سه ماه پیش متوجه شدند که در کشور مشکل آب داریم.

 

کلانتری در پاسخ به مسئله سو مدیریت سد سازی در کشور، به سد گتوند اشاره کرد و تاکید کرد: این سد در زمان دولت آقای هاشمی طراحی شده و کلنگ زنی آن در زمان آقای خاتمی رخ داد، که تا اینجا مشکلی نداشت. در دولت آقای احمدی نژاد، جای سد را تغییر دادند که این مساله موجب ایجاد مشکل شد. بنده نیز به ایشان نامه زدم که این کار را انجام ندهند اما وزارت نیرو، احمدی نژاد را فریب داد و این پروژه افتتاح شد.

از رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با دریاچه ارومیه و مسائل مرتبط با آن سوال شد که وی افزود:

کار احیای دریاچه ارومیه ۱۲ سال طول می‌کشد که الان در سال چهارم این پروسه قرار داریم. مشکل دریاچه ارومیه، عدم تامین مالی است و بنده با استقراض خارجی دراین مورد موافقم.

وی افزود: سو مدیریت درمورد دریاچه ارومیه، سبب شده که مردم آن منطقه عملا نمک تنفس کنند و این عاملی برای افزایش فشار خون آنهاست.

نگرانی کلانتری در رابطه با فشار خون مردم،  موجب شد تا دانشجویان از وی در رابطه با محصولات تراریخته و سلامتی مردم، سوال کنند که کلانتری در جواب گفت: من موافق استفاده از این محصولات هستم و مشکلی در این رابطه نمی‌بینم.

وی ادامه داد: هیچ منبعی برای مضر بودن این محصولات نیست و گزارشی درباره مضرات این محصولات تاکنون در جهان مطرح نشده است. مضر بودن محصولات تراریخته توهمی بیش نیست و در هیچ نقطه ای از جهان ، استفاده از آنها ممنوع نیست.

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر می‌گویند از کلانتری پیرامون ضعف کارشناسی در سازمان محیط زیست هم سوال شد و اینکه در این مدت چندماهه بعد از کاوه مدنی که مقوله آموزش در سازمان مغفول واقع شده، چه اقدامی بناست در این رابطه انجام شود که با پاسخی در این زمینه روبرو نشدیم.