ایجاد 13 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در بهار97

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  و حجت‌الله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون با هدف پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این نهاد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در سال جاری با هدف اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند. 

وی  از ایجاد 13 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در بهار امسال خبر داد و اعلام کرد: خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد پس از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از بانک توسعه تعاون و رسیدن به خودکفایی، موجب صرفه‌جویی سالانه 30 میلیارد تومانی به نفع نیازمندان می‌شود.

رئیس کمیته امداد بر ضرورت توجه بیش‌ از پیش به مددجویان روستایی و حاشیه‌نشین تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون 55 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن روستا هستند؛ بر این اساس اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق محروم در اولویت قرار دارد.

فتاح  با تأکید بر اهمیت تسهیلات اشتغال‌زایی در خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، پرداخت این‌گونه تسهیلات را از مصادیق گسترش کار خیر در جامعه دانست و تصریح کرد: با همکاری مطلوب دولت، مجلس و بانک‌های عامل شاهد حفظ و ارتقا عزت‌نفس خانوارهای تحت حمایت این نهاد هستیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه معوقات بانکی خانوارهای تحت حمایت این کمیته  در 10 سال گذشته کمتر از دو درصد بوده است، خاطرنشان کرد: با نظارت کمیته امداد بر روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان، بازپرداخت تسهیلات پرداختی به خانوارهای تحت حمایت با وجود مشکلات اقتصادی به‌ موقع وصول می‌شود.

وی با اعلام اینکه از سال 91 تا 96 بانک توسعه تعاون هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است، گفت: نتیجه این امر خودکفایی ده هزار و 700 خانوار تحت حمایت بود.

فتاح از تعهد 200 میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون در سال جاری برای اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: بانک توسعه تعاون سال گذشته به 95 درصد از تعهدات خود در این زمینه عمل کرد.

حجت‌الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز با بیان اینکه کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان نقش قابل‌توجهی دارد، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و ضمانت‌های آسان با کمیته امداد همکاری کند.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون  اعلام کرد: این بانک از این‌ پس برای پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد فقط یک ضامن دریافت می‌کند.