درخواست قاتل: پول ندارم دیه را قسط بندی کنید

مردی افغان که با همدستی دوستش یک ایرانی را با چاقو به قتل رسانده بود با رضایت خانواده مقتول به پرداخت دیه محکوم شد، اما با گذشت ۱۳ سال از قضات دادگاه کیفری خواست تا پرداخت دیه را برایش قسط بندی کنند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این مرد ۱۴ سال قبل در جریان یک درگیری خونین مرتکب قتل شد. در حالی که همدستش متواری بود وی دستگیر شد و دادگاه وی را به قصاص محکوم کرد، اما او با جلب رضایت اولیای دم قبول کرد دیه مقتول را که آن زمان ۱۰۰ میلیون تومان بود پرداخت کند، اما با گذشت ۱۳ سال این متهم با درخواست اعسار صبح دیروز از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری منتقل شد و گفت: من هیچ دارایی ندارم و خواستار تقسیط دیه هستم.

غلام با درخواست اعمال ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی که اشاره به روشن شدن وضعیت متهم برای اجرای حکم دارد خواستار تقسیط دیه و اعسار شد تا پس از آزادی از زندان بتواند مابقی دیه را فراهم کند.

وکیل اولیای دم درباره درخواست متهم گفت: این متهم آن زمان خودش قبول کرد که صد میلیون تومان بپردازد و حالا ۱۳ سال از آن زمان گذشته و دیه مرد مسلمان به ۲۳۰ میلیون تومان رسیده و ما دیه کنونی را از متهم می‌خواهیم. در پاسخ به اظهارات وکیل اولیای دم، متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اگر ۱۳ سال پیش گفتم که صد میلیون می‌دهم آن موقع خانواده‌ام در ایران بودند ومطمئن بودم آن‌ها به من کمک می‌کنند، اما حالا آن‌ها از ایران مهاجرت کرده اند و من دیگر کسی را ندارم. دیه‌ام را تقسیط کنید واجازه آزادی به من دهید تا با کار وتلاش بتوانم دیه را بپردازم. پس از پایان اظهارات متهم، قضات شعبه دوم به ریاست قاضی محسن زالی و یک مستشار وارد شور شده و بزودی حکم شان را صادر خواهند کرد.