وام ۵ میلیونی دولتی از کیِ و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

جمشید تقی زاده که در برنامه روی خط خبر شبکه خبر حضور یافته بود، با اعلام این خبر افزود: سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان وام ۴ میلیون تومانی دریافت کردند که این تعداد برای سال جاری به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافت؛ همزمان مبلغ یک میلیون تومان نیز به سقف وام بازنشستگان افزوده شد.

به گفته وی، صندوق بازنشستگی کشوری از طریق بانک عامل مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته است. این وام سودی ۴ درصدی خواهد داشت و دوره بازپرداخت آن ۳۶ ماهه خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه همه بازنشستگان دولت می‌توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند، اظهار داشت: ثبت نام برای دریافت وام ۵ میلیون تومانی بازنشستگان از مردادماه آغاز می‌شود.

تقی زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۵ درصد از افرادی که برای دریافت وام ۴ میلیون تومانی ثبت نام کرده بودند، این وام را دریافت کردند و ۱۵ درصد باقی مانده نیز تا مهرماه وام خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه پرداخت وام ۵ میلیون تومانی براساس اولویت‌بندی خواهد بود، تصریح کرد: افرادی که در سال‌های گذشته از وام‌های پرداختی استفاده نکرده‌اند، در اولویت استفاده از این منابع هستند.