به گزارش فارس پژوهشگران دانمارکی هورمونی را در بدن انسان کشف کردند که می تواند به کاهش اشتهای افراد چاق کمک کند تا آنها از این طریق وزن خود را کم کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در تحقیقات پژوهشگران دانمارکی آمده است که هورمون پپتید شبه گلوکاگون - ۱(GLP - ۱) در روده ترشح می‌شود و میزان کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد و به افراد چاق کمک می‌کند که از وزن اضافی خود بکاهند.

پزشکان اخیراً نیز استفاده از این هورمون را برای درمان دیابت نوع دوم آغاز کرده‌اند.

این پزشکان متوجه شدند که هورمون پپتید شبه گلوکاگون - ۱(GLP - ۱) اشتهای بیماران را کاهش می‌دهد و آنها میزان تاثیر آن در مبارزه با چاقی را بررسی کردند.

این تیم پژوهشگران داده‌های پزشکی را بازبینی و نتایج ۲۴ آزمایش بالینی روی ۶ هزار بیماری که هورمون پپتید شبه گلوکاگون - ۱(GLP - ۱) را دریافت داشتند، بررسی کردند.

بر پایه این گزارش، این بررسی‌ها نشان داد افرادی که مقدار معینی از دوز هورمون پپتید شبه گلوکاگون - ۱(GLP - ۱) را دریافت کردند، وزن خود را در دستکم ۲۰ هفته کاهش دادند.

این افراد همچنین شاهد بهبودی در فشار خون و روند کنترل بر کلسترول و قند خون بودند.

پژوهشگران گفتنند که این داده‌ها دلیل قانع کننده‌ای درباره فواید هورمون یاد شده در کاهش وزن افراد چاق به دست می‌دهد و می‌توان به فواید بیشتری در رابطه با فشار خون و میزان کلی کلسترول دست یافت.

این درمان با عوارضی هم در برخی بیماران نظیر استفراغ و اسهال همراه بود اما به نظر میرسد که این امر تاثیری بر تعداد شرکت کنندگان در این تحقیقات نداشت.