به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آيت الله مکارم شيرازي امروز درديدارنماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف وامور خيريه کشور، اعتماد را در هر سازماني بسيار مهم برشمرده و گفتند: سرمايه اصلي جامعه اعتماد است، اگر اعتماد حاصل شد، همه كارها پيش مي رود، اگر بي اعتمادي پيش آمد همه كار به عقب بر ميگردد.

معظم له تصریح کردند: اوقاف به اعتماد سازی بیشتری نیاز دارد، زیرا برخی با تبلیغات شایعات علیه این سازمان اقدام می‌کنند که این شایعات سبب عدم اعتماد مردم می‌شود و اوقاف با شفاف سازی می‌تواند این اعتماد را در میان مردم ایجاد کند.

ایشان با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام اظهار داشتند: باید مردم را به بحثموقوفات ترغیب کرد تا درآمد و رقبات اوقاف افزایش یابد و اطلاع رسانی دقیق و درستی داشته باشید، مطئمن باشید اگر به درستی اطلاع رسانی انجام دهید مردم به شما اعتماد خواهند کرد و در آینده نزدیک شاهد استقبال بسیار خوب مردم به موقوفات خواهیم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: نسبت به مناطق محروم بسیار اهمیت دهید، در برخی مناطق شیعیان در مضیقه هستند به گونه‌ای که از امکانات اولیه همچون حمام، مسجد و خانه عالم محروم‌اند.

ایشان افزودند: به ساخت خانه عالم بسیار اهمیت دهید، باید خانه عالم قبل از مسجد ساخته شود؛ زیرا حضور عالم در مناطق از اهمیت خاصی برخوردار است و به خاطر حضور همین مبلغان دینی است که بسیاری از مسائل شرعی مردم حل می شود.

معظم له خاطرنشان کردند : اعزام مبلغان خود را به مناطق محروم افزايش دهيد، حتي اگر ممكن باشد به كشورهاي منطقه و مسلمان هم اعزام مبلغ داشته باشد؛ زيرا آمادگي عجيبي نسبت به دريافت پيام اسلام و تشيع در ميان جهانيان پيدا شده است.