کاهش آمار غریق شدن در سواحل دریای مازندران

سردار سید محمود میرفیضی تصریح کرد: طرح سالم سازی دریا در سال ۱۳۹۷ از ۲۵ خردادماه در طول ۴۸۷ کیلومتر از سواحل دریای مازندران به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: در راستای طرح سالم سازی دریا جلسات و برنامه ریزی گسترده در حوزه‌های مختلف با همکاری استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

سردار میرفیضی با اشاره به شناسایی ۳۵۸ نقطه شنا ممنوع در سواحل دریا، اظهار داشت: طرح دریا در سال جاری در قالب ۲۸ طرح و ۴۳ چادر در سطح شهرستان‌های ساحلی استان برپا و راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از اجرای طرح تابستانه پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در ۱۲۰ شهرک ساحلی و ۱۱۰ تفرجگاه استان خبر داد و افزود: از آغاز اجرای طرح اقدامات موثری در راستای برخورد با تخلفات، جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در سطح سواحل دریا و تفرجگاه‌ها صورت گرفته است.

وی از توقیف بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۱۳۴ فروند قایق و جت اسکی متخلف طی این مدت خبر داد.

میرفیضی با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی آمار غریق در سواحل دریای مازندران از آغاز اجرای طرح تاکنون خبر داد و افزود: عدم آشنایی به فنون شنا، عدم توجه به هشدار عوامل اجرایی طرح دریا و شنا در مناطق ممنوعه از جمله علل غرق شدگی در سواحل دریا بوده است.

وی از امدادرسانی و نجات جان بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان و مسافران از غرق شدگی در دریا طی این مدت خبر داد و افزود: حضور موثر عوامل انتظامی، یگان ویژه، دریابانی، ناجیان غریق و گروه‌های امداد و نجات در سواحل و توجه مردم به هشدار‌های پلیس، نقش به سزایی در کاهش آمار غریق در سواحل داشته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: مسئولیت این کمیته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای آن صدا وسیمای مرکز استان، ادارات کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری، سپاه کربلای استان، فرماندهی انتظامی استان و جمعیت هلال احمر هستند.

سردار میرفیضی از برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان از سوی کارشناسان مرکز مشاوره آرامش و اجرای برنامه تئاتر خیابانی، نصب بنر‌های هشداری و آموزشی، توزیع بروشور و کتابچه دانستنی‌های انتظامی و اجتماعی، همکاری با برنامه سازان صدا وسیما را از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در سواحل دریا برشمرد.

وی افزود: بی تردید اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سواحل نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.