مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های کمیته امداد

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اصل شفاف سازی در این نهاد گفت: در کمیته امداد موضوع محرمانه و غیر شفافی وجود ندارد و همه مردم با مراجعه به سایت کمیته امداد می‌توانند از همه فعالیت‌ها، درآمد‌ها و حتی محل هزینه کرد اعتبارات مطلع شوند.

فتاح افزود: تنها موضوع محرمانه و غیر قابل انتشار برای کمیته امداد آدرس و نام مدد جویان است که برای کمیته امداد بسیار مهم و حیاتی است که این موضوع تا ابد محرمانه بماند و تحت هیچ شرایطی و این اطلاعات در اختیار هیچ شخص حقیقی یا حقوقی قرار نخواهد گرفت.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی در کمیته امداد گفت: شخصا اعتقادی به اینگونه فعایت‌ها ندارم و معتقدم که بهترین سرمایه گذاری برای کمیته امداد، پرداخت وام‌های قرض الحسنه به محرومان و مددجویان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به فروش ساختمان سوهانک و درآمد ناشی از آن گفت: همه آن مبالغ به صورت قرض الحسنه در اختیار محرومان قرار گرفت. گفتنی است، تاکنون تنها ۳۰ درصد از مبلغ فروش کمیته امداد پرداخت شده است.

فتاح با تاکید بر اینکه درآمدزایی به هر قیمتی مورد نظر ما نیست، گفت: عمیقا معتقدم فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند این نهاد مقدس را وارد حاشیه سازی کرده و اعتماد عمومی را از آن سلب کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین درباره اینکه آیا قرار نیست این نهاد به وزارتخانه تبدیل شود؟، گفت: این تصمیم از اختیارات مجلس و دولت است و بنده هرگز این پشنهاد را ارائه نمی‌دهم.