مصرف موادیکه موجب پوکی استخوان می‌شود؟

به گزارش وبدا، زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن هشدار به مصرف زیاد نمک در كشور اظهار داشت: نمک یكی از مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز مواد غذایی در بدن، انتقال پیام های عصبی و كاركرد صحیح عضلات است و این ماده به مقدار محدود مورد نیاز بوده و مصرف متعادل آن لازم است.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ارتباط بین مصرف زیاد نمک و افزایش فشار خون به ویژه در افرادی که سابقه خانوادگی فشار خون بالا دارند، به طور قطعی ثبت شده است.

وی با اشاره به این که افزایش فشار خون، خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد، بیان کرد: کاهش مصرف نمک، باعثکاهش فشارخون بالا می شود و اگر افراد همیشه به مقدار کم نمک مصرف کنند با افزایش سن دچار فشار خون بالا نخواهند شد.

این متخصص تغذیه با تأكید بر این كه كاهش مصرف نمك، خطر شیوع سرطان معده را كاهش می دهد، گفت: در مطالعه كشورهای مختلف در جهان، ارتباط نزدیكی بین مقدار مصرف نمك و تعداد افراد مبتلا به سرطان معده آشكار شده است و نتایج این مطالعات نشان می دهد، درمناطقی كه مردم نمك كم مصرف می كنند، شیوع سرطان معده كمتر است.