تلاش استانداری تهران برای رفع بوی نامطبوع جنوب شهر تهران

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست خبری فرمانداران استان تهران که امروز(چهارشنبه)تهران برگزار شد، اظهار کرد: گزارش خوبی از وضعیت اجتماعی استان در شورای اجتماعی کشور ارائه شد که مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: تصمیمی در مورد اختصاص زمین از سوی فرمانداری‌ها برای استقرار ٣٠٠ معتاد متجاهر در مکان‌های جدید گرفته شد که فرمانداران باید به سرعت زمین مورد نظر را معرفی کنند.

استاندار تهران گفت: از ١٥ هزار معتادمتجاهر استان تهران در حال حاضر ٨ هزار نفر در مراکز ماده ١٦ و مراکز تعیین شده نگهداری می‌شوند که با معرفی زمین از سوی فرمانداران در شهرستان ها، ۷ هزار نفر معتاد متجاهر باقیمانده نیز ساماندهی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: باید جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها تشکیل شود.

مقیمی تصریح کرد: اقدامات مناسبی از سوی اساتید دانشگاهی و جامعه شناسان برای آموزش معلمان جهت ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان برای کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی آنان صورت گرفته است که نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی افزود: اجرای طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده از سوی رئیس جمهور مورد تأکید است و فرمانداران باید طی یک ماه زمین‌های دولتی در شهرستان‌ها را به اجرای این طرح اختصاص دهند و هدف، توسعه صنعت ساخت و ساز و بازسازی بافت‌های فرسوده باشد.

استاندار تهران گفت: باید در شهر‌های بیش از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت دو محله و در شهر‌های با کمتر از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت یک محله برای بازآفرینی شهری اختصاص یابد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های حمل و نقل ریلی به سرعت و جدی باید دنبال شود.

مقیمی گفت: باید اجرای سریع طرح‌های ساماندهی و تصفیه فاضلاب در شهرستان‌ها ادامه یابد.

وی ادامه داد: میزان ٧٠ میلیارد تومان بودجه برای رفع بوی نامطبوع جنوب شهر تهران در مسیر فرودگاه تعیین شده است.

استاندار تهران در پایان گفت:رسیدگی به امور و جلب رضایت مردم مهمترین وظیفه فعلی فرمانداران است و رضایتمندی مردم را باید با انجام هر کاری کسب کنیم و فرمانداران ارتباط خود را با مردم افزایش دهند.