به گزارش باشگاه خبرنگاران، فصل زمستان اکنون در کشور ما به نیمه های خود رسیده است و به نظر می رسد که با توجه به اعلام هواشناسی در روزهای آتی شاهد ریزش نزولات آسمانی و سرد تر شدن هوا خواهیم بود. در این نوشته قصد داریم تا شما را با راه هایی ساده و ارزان قیمت برای حفظ گرما و مقابله با سرما و درعین حال کاهش هزینه های بهای انرژی در منزل آشنا کنیم.

_ بخش های داخلی پنجره های خود را با پوشش پلاستیکی پوشش دهید. این عمل علاوه بر اینکه در نگاه داری هوای گرم در درون منزل به شما کمک می کند در عین حال این اجازه را به شما می دهد که در روزهای آفتابی پنجره را باز کرده و بدون از دست دادن هوای گرم داخل خانه از اشعه نور خورشید بهره ببرید.

_ استفاده از پرده ها نیز در امر نگاه داری گرمای هوا در داخل منزل موثر است. زمانی که در روزهای کوتاه زمستان آفتاب می تابد سعی کنید پرده ها را کنار زده تا نور خورشید به داخل تابیده و خانه را گرم کند و سپس در طول ساعات غیر آفتابی با باز کردن پرده ها از آنها به عنوان ابزاری برای حفظ دما بهره ببرید.

_ با یک روش ساده منافز درب ها و پنجره های منزل خود را شناسایی کنید. یک شمع روشن کرده و در اطراف در و پنجره منزل خود حرکت دهید. در مکانهایی که شعله شمع دچار تغییر شد، ورود و خروج هوا صورت می گیرد. این نقاط را با وسایل مختلف مثل پوشش های پلاستیکی یا پارچه ای پوشش دهید.

_ امروزه استفاده از سماورها و چای سازهای برقی در بسیاری از خانه ها مرسوم شده است. اما بسیار از این وسایل دارای هدر رفت انرژی بالایی هستند. توصیه ما به شما در مورد این وسایل یکی خرید وسایل کم مصرف و دیگری استفاده از پوشش های عایقی به منظور صرفه جویی در مصرف الکتریسیته در این دستگاه ها است. استفاده صحیح از این وسایل می تواند چیزی تا ۴۰ درصد از هزینه های انرژی شما را کاهش دهد.

_ این راه شاید کمی گران قیمت باشد اما در نهایت با صرفه جویی انرژی هزینه مصرف شده را به شما باز می گرداند. سعی کنید تا سیستم های لوله کشی خانه خود، بخش هایی از سقف و اتاق زیر شیروانی " در صورت وجود " و سیستم های لوله کشی منزل خود را عایق کاری کنید. این حرکت موجب کاهش زیاد مصرف انرژی شده و هزینه های شما را در پایان هر ماه شدیدا کاهش می دهد.

_ در نهایت آخرین توصیه ما مربوط به خود شما است. سعی کنید تا در هنگامی که در منزل هستید و هوای بیرون سرد می شود به البسه خود اضافه کنید و همچنین در هنگام خواب شبانه یک پتو اضافه کنید و سعی کنید تا مصرف انرژی را پایین نگاه دارید. مطمئن باشید که در پایان ماه و با دیدن قبض مربوط به هزینه های انرژی خود متوجه می شوید که این کار ها ارزشمند بوده است و پول زیادی را در حساب شما حفظ خواهد کرد.