توضیحات فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از شهادت محیط بان در قلعه گنج

سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:  شامگاه جمعه گزارش یک شکار غیرقانونی به اداره محیط زیست قلعه گنج اعلام می‌شود و بلافاصله یک تیم برای بررسی موضوع به روستای برمک در منطقه سرخ قلعه اعزام می شود.

وی ادامه داد: تیم محیط‌بان در منطقه حفاظت شده سرخ قلعه با شکارچی غیر مجاز روبه رو شده و شروع به عملیات تعقیب و گریز می‌کنند که در این عملیات ماشین محیط بانان دچار سانحه می‌شود.

سرهنگ محبت خانی افزود: خودروی اداره محیط بانی قلعه گنج در این عملیات با یک تپه شنی برخورد می کند و راننده خودرو به شهادت می‌رسد.

وی با بیان اینکه جسد برای بررسی بیشترعلت فوت به پزشکی قانونی انتقال داده شده است، گفت: شکارچی غیرمجاز شناسایی و ماشین کامیونت ایسوزوی وی هم توقیف شده است.

سرهنگ محبت خانی تصریح کرد: شهید مهدی احمدی نیک مامور اداره حفاظت محیط زیست در سال 93 به صورت رسمی در سازمان حفاظت محیط زیست استخدام شده است و دارای 3 فرزند است.

وی با بیان اینکه شهید مهدی احمدی نیک مامور اداره حفاظت محیط زیست حس مسئولیت بالای داشته است و به صورت نامحسوس به متخلف نزدیک شده و قبل از این اقدام هماهنگی های لازم با مامورین قضایی صورت گرفته بود.

 حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان قلعه گنج یک میلیون هکتار است که منطقه مارز با 200 هکتار وسعت کاملا حفاظت شده است.70 درصد عرصه تالاب جازموریان در حوزه شهرستان قلعه گنج واقع است. قلعه گنج یکی از هفت شهرستان جنوب کرمان است که در فاصله 430 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.