کاغذی مرموز که راز خودکشی زوج جوان در جنگل‌ لویزان را فاش کرد!

 «برسد به دست مادرزنم، مسبب مرگ من و همسرم تو هستی، دیدار به قیامت.» این چند جمله آخرین حرف‌های زوج جوانی است که جسد آنها شامگاه سه‌شنبه در جنگل لویزان تهران کشف شد.

زن و شوهری که فقط یک ماه از دومین سالگرد ازدواجشان می‌گذشت، در اقدامی عجیب دست به خودکشی زدند. مردی ٣٦ ساله در یک زانتیای سفید در باغ پرندگان جنگل لویزان پس از شلیک گلوله به سر همسرش، خودش را هم کشت.

اما قبل از خودکشی دست نوشته‌ای از خودش به جا گذاشت تا علت و انگیزه این اقدام خونینش را توضیح دهد. با این که خودکشی بودن این حادثه از سوی کارآگاهان و بازپرس جنایی تایید شده است، با این وجود اما ماموران آگاهی در حال ادامه تحقیقات در خصوص این حادثه هستند.

دو جسد در باغ پرندگان
شامگاه سه‌شنبه ماموران کلانتری ١٣٦ فرجام در جریان مرگ مشکوک یک زن و مرد در جنگل لویزان قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل حادثه و تایید مرگ این زن و مرد در داخل یک زانیتای سفید، موضوع بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. بازپرس جنایی همراه کارآگاهان دایره قتل اداره آگاهی به باغ پرندگان در محدوده جنگل لویزان رفتند و تحقیقات ابتدایی آغاز شد.

شواهد نشان می‌داد این زن و مرد هدف گلوله قرار گرفتند. زنی ٣٤ ساله در کنار مردی ٣٦ ساله هر دو بر اثر اصابت گلوله به گیجگاه جان باخته بودند. کلت کوچکی که در دستان مرد بود، در همان ابتدا توجه تیم جنایی را جلب کرد و در بررسی‌های بعدی مشخص شد که به احتمال زیاد این حادثه یک خودکشی بوده است.

گلوله‌ها متعلق به همین کلت بود. از سوی دیگر نحوه قرارگیری اسلحه و جهت اصابت گلوله فرضیه و نحوه قرارگیری زن و مرد در داخل زانتیا فرضیه خودکشی در این حادثه را پررنگ‌تر کرد. در ادامه جست‌و‌جوها دست نوشته‌ای در داخل خودرو پیدا شد که نشان می‌داد این زن و مرد اقدام به خودکشی کرده‌اند. در این دست نوشته که به احتمال زیاد دقایقی قبل از حادثه نوشته شده، اختلاف خانوادگی علت و انگیزه پایان دادن به زندگی این زن و مرد عنوان شده بود.

اما در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان متوجه شدند که به احتمال زیاد این مرد ٣٦ساله ابتدا همسرش را به قتل رسانده است و بعد از آن اقدام به نوشتن وصیت نامه کرده و بعد با هم اسلحه خودش را به قتل رسانده است.

با این وجود هنوز در واقعی بودن این دست نوشته که می‌توانست کلید حل این معمای جنایی باشد، شک و تردید وجود داشت. در بازرسی‌های دقیق خودرو ماموران خودکار آبی رنگی را پیدا کردند. رنگ خودکار و سایز نوک آن درست مشابه همان چیزی بود که روی کاغذ نوشته شده بود. با پیدا شدن این خودکار تقریبا خودکشی بودن این حادثه قطعی شد. اما این که همسر این مرد هم آگاهانه به کشته شدن خودش تن داده معلوم نبود و این مسأله هنوز هم برای ماموران مبهم است.

روایت بازپرس پرونده از جزییات خودکشی این زن و شوهر
بازپرس این پرونده، درباره جزییات به دست آمده درخصوص این حادثه می‌گوید:«تحقیقات در خصوص این حادثه در دستور کار ماموران آگاهی است، اما با توجه به دست نوشته به جا مانده اختلافات خانوادگی باعث شده تا این زن و مرد جوان دست به چنین کاری بزنند. دست نوشته‌ها نشان می‌دهد که پای نفر سومی درمیان است که در زندگی آنها دخالت می‌کرده و این زن و شوهر پس از دو سال زندگی تصمیم به چنین اقدامی می‌گیرند. اما این که آن زن از سوی همسرش به قتل رسیده یا خودش هم قصد پایان دادن به زندگی‌اش را داشته، به درستی مشخص نیست. گلوله به گیجگاه چپ او برخورد کرده بود. نکته‌ای که شک ما را برانگیخت قرارگیری تلفن همراه آن زن در دستانش بود. به طورکلی کسی که قصد خودکشی دارد، معمولا با تلفن همراهش کاری ندارد، به همین دلیل حدس می‌زنیم که همسر این زن که راننده هم بوده به مکان خلوتی در حوالی پارک پرندگان رفته است و در یک غافلگیری از طرف همسرش به قتل رسیده و سپس اقدام به خودکشی کرده است. البته زانتیای سفیدی که پیکر این دو نفر در آن کشف شده متعلق به برادر او است.»

بازپرس جنایی تهران همچنین درباره دست‌نوشته به جا مانده از این حادثه هم توضیح داد: «چند خطی با خودکاری روی کاغذ کوچکی نوشته شده بود و کاغذ پشت فرمان و جلوی صفحه کیلومتر خودرو قرار داشت. البته این نوشته از سوی کارشناسان خط بررسی می‌شود، اما احتمال زیاد آن مرد پس از قتل همسرش و قبل از خودکشی نوشته است: « برسد به دست مادرزنم مسبب مرگ من و همسرم. دلیل جدایی من از همسرم جدایی از عشقم. مادر زن دیدار به قیامت.» در حالی که زندگی این زوج با یک اسلحه شاه‌کش به پایان رسیده است این سوال به‌وجود می‌آید که مرد جوان این اسلحه را از کجا تهیه یا خریداری کرده است. کارآگاهان جنایی به دنبال حل معماهای این پرونده جنجالی هستند.