بلاتکلیفی ۷۰ درصد خانوارهای مناطق محروم با فوت سرپرست

 محمدرضا واعظ مهدوی گفت: در پوشش بیمه های اجتماعی تعداد کل بیمه شدگان اعم از بیمه شدگان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستائیان و عشایر در کل کشور نسبت به تعداد خانوار 60 درصد است اما این رقم در برخی استانها مانند سیستان و بلوچستان 30 درصد است یعنی 70 درصد خانوارهای این استان در دوران پیری حقوق بازنشستگی ندارند و اگر خانواده ای سرپرست خود را از دست دهد بلاتکلیف می ماند.

وی با اشاره به بررسی های به عمل آمده در خصوص اشتغال گفت: بخش مهمی از عدم پوشش بیمه های اجتماعی کمبود اشتغال رسمی در این استانها است یعنی کارخانه و به طور کلی صنعت کم است و باید صنایعی ایجاد شود که در آن افرادی مشغول به کار شده و بتوانند تحت پوشش بیمه  قرار بگیرند.

واعظ مهدوی علت کمبود صنعت در استانی مانند سیستان و بلوچستان را قیمت تمام شده بیشتر نسبت به سایر شهرهای کشور عنوان کرد و گفت: باید در سیاست گذاری ها تفاوت قیمت تمام شده را به گونه ای تنظیم کنیم که سرمایه گذاری در این استان مقرون به صرفه باشد.

مدیر عامل صندوق گفت: رساندن سطح بیمه های اجتماعی در سیستان و بلوچستان به میانگین کشوری استراتژی است که در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن هستیم.