طراحی جدید چادرهای امدادی هلال احمر

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: چادرهای امدادی در جهت خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در حوادث و سوانح برای افزایش رضایتمندی حادثه دیدگان  در طراحی، نوع پارچه، دوخت و تست استقامت مورد بازبینی مجدد قرار گرفت.

وی با اشاره به تفاوت های طرح های جدید چادرهای امدادی نسبت به گذشته گفت: درصد پارچه چادرها در گذشته 80 درصد پلی استر و 20 درصد پنبه بوده است که این درصد در جهت سازگاری بیشتر با محیط طبیعی به 60 درصد پلی استر و 40 درصد پنبه تغییر کرده است.

سلیمی در خصوص ساختار داخلی چادرهای امدادی عنوان کرد: نوع و ساختار اسکلت فلزی برپایی چادر تغییر کرده و برای افزایش استقامت، لوله ها به داخل چادر منتقل شده است که این امر موجب ایستایی و مقاومت بهتر در باد است همچنین نوع پارچه کف و دوخت آن در مقابل نفوذ آب اصلاح گردیده است و باله های روکش ثانویه در جهت مقاومت در مقابل باران باز تر شده و کاملا چادر را مورد پوشش قرار داده است.

وی عنوان کرد: برای افزایش مقاومت و عدم نفوذ آب به داخل چادرها تمامی درزها، دوخت ها و حتی نوع سوزن چرخ های صنعتی دوخت مورد بازدید کارشناسی و اصلاح گردیده است. همچنین تعداد دو پنچره با روکش های توری جهت تبادل هوا افزوده شده است.

سلیمی افزود: دو دمپر جهت خروج دو چراغ و یا گازهای سمی در فصل زمستان در داخل چادرها تعبیه شده و تعداد میخ ها و بندهای مهار در مقابل باد افزایش پیدا کرده؛ همچنین نوع بسته بندی جهت نگهداری و حمل مناسب اصلاح گردیده است.