شرط افزایش سفر به عتبات

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در صورت تامین ارز دولتی مورد نیاز برای انجام سفرهای عتبات عالیات، ظرفیت این سفرها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد سفرهای عتبات انجام شده نسبت به سال گذشته با رشد 2.7 درصدی روبرو بوده است و به علت تامین ارز مورد نیاز برای این سفرها، افزایش قیمت ارز تاثیر چندانی در افزایش قیمت سفر به عتبات  عالیات نداشته است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: هم اکنون به طور میانگین 2  هزار و 500 نفر روزانه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و آمار اعزامی نسبت به ماه مبارک رمضان حدودا 5 برابر شده است.

آقایی همچنین تاکید کرد: افزایش تعداد سفرهای عتبات عالیات منوط به تامین ارز مورد نیاز از طریق بخش دولتی است و با توجه به برآوردهای اولیه در ایام عید قربان و عید غدیر و همچنین روز عرفه، روزانه 4 تا 5 هزار زائر ایرانی به عتبات اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: با وجود تاکیدات مکرر سازمان حج و زیارت و ستاد عتبات باز هم گاهی برخی از افراد به بهانه کمتر تمام شدن هزینه سفر خود در کاروان های فاقد مجوز از سازمان حج ثبت نام می‌کنند و به نداشتن پوشش بیمه‌ای این کاروان‌ها توجهی ندارند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در صورت بروز هر گونه مشکلی در جریان انجام سفر به عتبات برای افرادی که در قالب کاروان‌های غیرمجاز سفر کرده‌اند، مسئولان و مدیران کاروان هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده نمی‌گیرند و عوارض مشکلات پیش آمده تنها زائران را متضرر خواهد کرد.