نامه سرگشاده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به بطحایی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در مطلبی خطاب به وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: نخبگان هر جامعه، سرمایه‌ای گرانبها برای پیشرفت و تعالی ملت‌ها مهستند و چگونگی شناسایی و پرورش استعدادهای آنها و همچنین نوع تعامل با آنها می‌تواند منجر به توسعه انگیزش آنها و پیمودن راه‌های دشوار و گره‌گشایی در موضوعات مبهم و پیچیده برای هر کشوری شود که در این مسیر، نقش نظام آموزش و پرورش بی‌بدیل است.

 اما، متأسفانه بعد از گذشت بیش از یکسال از مدیریت جدید در صدر وزارت آموزش و پرورش، به جای توسعه روح امید و ایجاد آرامش هرچه بیشتر در جامعه فرهیخته آموزش و پرورش و خانواده‌های نگران از حوادث، بر طبل ناامیدی برای اصلاح زده و مسیر آلوده به بی‌تدبیری پیموده شد که بیش از هر چیز دیگری به جایگاه آموزش و پرورش و شأن اجتماعی معلمین عزیز، ضربه جبران ناپذیری وارد می‌نماید.

هرقدر بر خود می زنیم تا رو شدن این مشکلات، به جایگاه رفیع نظام تعلیم و تربیت خدشه‌ای وارد نکند، متأسفانه سوء مدیریت، تخریب این وجهه مقدس را هدف گرفته است.

در این مطلب آمده است: موضوع مدارس سمپاد، که از چندین ماه قبل با فهم درست مشکل توسعه اضطراب کنکور به دورن خانواده‌ها در سن کودکی دانش آموز آغاز شد، با حرکتی نه بر اساس درک صحیح از حل مشکل، بلکه بر منطق بی‌تدبیری، تبدیل به یک موضوع سیاسی شد و فضای معمول خانواده‌ها را با تشدید ناامنی نسبت به آینده، به سمت بی‌اعتمادی از نظام آموزش و پرورش، بیش از پیش، سوق داد.

این موضوع وقتی بغرنج‌تر شد که اجرای آزمون ورودی مدارس سمپاد با استفاده از تست نامعتبر بهره هوشی ریون، منجر به سخره گرفتن نظام آموزشی و زحمات و تلاش‌های معلمان در فضای عمومی شد و تأسف بارتر وقتی است که جناب وزیر بر ادامه اشتباه خود تأکید می‌کند!

جناب آقای وزیر! آیا به هدف خود که حذف اضطراب از درون خانواده‌ها بابت آزمون تیزهوشان بود، رسیدید؟ یا آن را هرچه بیش از پیش بیشتر نمودید؟ آیا با این کار، کاسب کاران کنکور تیزهوشان را جمع کردید یا عرصه جدید و متقلبانه دیگری برای آن ایجاد کردید؟

امروز که مشخص شد جنابعالی و تیم‌تان چیزی از سواد سنجش و اندازه‌گیری در چنته ندارید، با اصرار بر اشتباه خود، قصد دارید آبروی مجموعه نظام تعلیم و تربیت کشور را که ماحصل خون دل‌ها و با سیلی سرخ نگه داشتن صورت‌های معلمین عزیز جمع شده است، از بین ببرید؟

آقای وزیر! بیش از این با آبروی جامعه فرهیخته آموزش و پرورش بازی نکنید و با اصرار ناشی از بی‌تدبیری، اعتماد خانواده‌ها، خصوصا قشر نخبه کشور را از نظام تعلیم و تربیت کشور سلب نکنید و قبل از اینکه بتوانید سنجه مناسبی برای ارزشیابی ورود دانش آموزان به این مدارس پیدا کنید، مدل سنجش به مانند سال های قبل به اجرا درآید.