تبریک جالب شهرداری به خبرنگاران

 صبح زود و با روشنایی هوای پایتخت شهروندان و خبرنگاران رسانه ها با صحنه جالبی رو به رو شدند. بنرهای تبریک به خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه در بخش های از شهر نصب شده بود. نزدیک به 100 بنر تبریک به خبرنگاران در نزدیکی ساختمان های خبرگزاری ها،‌روزنامه ها و رسانه های فعال برای قدردانی از زحمات خبرنگاران توسط شهرداری تهران تعبیه شده بود.

پیش از این مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران طی اطلاعیه‌ای ضمن تبریک روز «خبرنگار» بر فعالان عرصه اطلاع رسانی از نصب حدود 100 سازه تبلیغاتی برای تبریک این روز به صورت اختصاصی و با درج لوگوی رسانه‌های فعال در سطح شهر تهران خبر داده بود.

در این اطلاعیه آمده است:«به منظور قدردانی بهتر از همکاران، آشنایی بیشتر مردم با لوگوی رسانه‌های معتبر و با هدف اطلاع رسانی به اهالی محلات درخصوص رسانه های فعال در محله ها و خبرنگارانی که هر روز برای گسترش آگاهی آنها فعالیت می‌کنند، بیش از 65 روزنامه و 30 خبرگزاری معتبر که در حال فعالیت هستند و کادر رسانه‌ای دارند، احصا شده اند و تبریکی با درج لوگوی آنها در نزدیکترین سازه موجود به محل استقرار آنها نصب شده است. به طوری که پس از شناسایی نزدیک‌ترین پایه‌های تبلیغاتی به هر رسانه، پیام‌های تبریک با لوگوی آنها خطاب به آن رسانه نصب شده و اگر در نزدیکی رسانه‌ای این پایه‌های تبلیغاتی وجود نداشته از سازه‌های موقت استفاده شده است.»
همچنین مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در قالب طرح های تصویری به کانال های و صفحات فعال در حوزه شهری در شبکه های اجتماعی روز خبرنگار را تبریک گفته بود.
شهرداری تهران در این طرح به کلیه رسانه ها با دیدگاه های مختلف توجه کرده و طیف منتقد تا حامی را در برگرفته است که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.
نصب پیام تبریک برای رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در رسانه‌ها در چهار بخش جداگانه روزنامه، خبرگزاری و وبسایت‌های پر مخاطب، صدا و سیما و بنرهایی جداگانه با طراحی متفاوت برای شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود.
هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست های طالبان در شهر مزارشریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.