تاکید مقیمی بر لزوم همکاری وزارت صنعت برای نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده

 محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران با بیان اینکه در جلساتی که برای این معضل برگزار می‌شود نباید تنها مصوبه ارائه کرد. بلکه باید به اجرای مصوبات دقت کرد، گفت: مشخص شده 70 درصد از آلودگی هوای شهر تهران مربوط به اتوبوس و کامیون‌های گازوئیلی است که در فصل زمستان ما را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند.

وی افزود: سه هزار خودروی شرکت واحد دارای آلودگی است که می‌توان آنها را توقیف کرد. همچنین باید به ارگان‌های نظامی و ادارات دولتی اعلام شود که اگر خودروهایشان الودگی داشته باشد از اول آبان ماه توقیف می‌شوند.

استاندار تهران بیان داشت: ما برای توقیف کردن اتوبوس‌های شهری و کامیون‌هایی که دودزا هستند مشکلی نداریم ولی موضع مهم این است که با انجام این کار با مسافران چه کنیم. از شرکت‌ها، شرکت‌های مختلف و ارگان‌های نظامی هیچ مسئولی به عنوان هماهنگ کننده در این زمینه با ما وجود ندارد.

مقیمی گفت: برای اجرای طرح‌ها و رسیدگی به خودروهای سنگین شهرداری باید به عنوان ناظر و تائید کننده حضور پیدا کنند و لازم است در شهر تهران کارگروهی از شهرداری، اداره محیط زیست و راهور و همچنین در شهرستان‌ها نیز فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و محیط زیست کارگروهی تشکیل دهند و در اجرای مستقیم امور ترافیکی دخالت کنند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که تاکسی ویژه حمل و نقل عمومی است شرکت‌ةای خودرویی و سازمان صنعت معدن وتجارت استان موظف هستند به این بخش خودرو تخفیف دهد.

وی افزود: باید از الان تا اواسط آبان ماه مقدمات اجرایی شدن زیرساخت‌های نوسازی و کنترل آلودگی هوا را مورد مطالعه قرار دهیم و همه سازمان‌ها باید با توجه به شرایط کشور به ما کمک کنند. باید بررسی شود حالی که با کمبود وسایل عمومی همراه هستیم تعمیرات خودروها شرایط به نحوی فراهم شود تا در زمستان با آلودگی هوا مواجه نشویم.